הרימון – פצצת בריאות באדום!

זמן קריאה: דקה אחת
|
13 בספט' 2018

סוכות בפתח ועונת הרימונים גם. הרימון, אם לא ידעתם, הוא פצצת בריאות! אז הנה כמה סיבות טובות לצרף אותו לתפריט שלכם. ליקטה : ריטה שאוליאן, דיאטנית קלינית במכבי. 

אז הרימון טוב עבור…

טיפול במחלות לב

הצבע האדום של הרימון קיים בשל הריכוז הגבוה של האנטוציאנינים (נוגדי חמצון חזקים) התורמים לגמישות כלי הדם. צריכה יומיומית של מיץ רימונים מורידה רמות לדל, מורידה לחץ דם ומפחיתה טרשת עורקים.

טיפול בסרטן

ברימון כמות עצומה של פוליפנולים (נוגדי חמצון) המגנים על התא ומעכבים סרטן העור והערמונית.

עיכוב תהליכי הזדקנות (אנטי איגינג)

האנטוציאנינים והפוליפנולים שברימון מכילים כמות גדולה של נוגדי חמצון המגינים על התא מפני חמצון-התהליך העיקרי הגורם להזדקנות התא.

טיפול בדימומים ושלשולים 

קליפת הרימון מכילה כמויות גדולות של טאנינים חומרים בעלי תכונת  כיווץ. הרתחת הקליפות ושתיית המים מועילה במצב של שלשולים ודימומים, כמו דימומי חניכיים. (זהירות במצב של עצירות כרונית).

רימון הורמונלי 

זרעי הרימון מכילים פיטואסטרוגנים ואיזו פלבנואידים ולהם פעילות אסטרוגנית עדינה.

נשים בגיל המעבר מוזמנות לשלב אותו בתפריט.

האדום לדם

לפי הרפואה הסינית הצבע האדום מועיל לדם (את זה אמרנו כבר קודם , לא..?)

כלומר עשוי לסייע במצבים של אנמיה.

ועל קלוריות כבר דיברנו?

חצי כוס מיץ רימונים מכילה כ45 קלוריות בסך הכל…

קצת פיקנטריה 

לפי התפיסה העממית ברימון 613 גרגרים כמספר תרי"ג מצוות.

אני אמנם לא ספרתי,  אך בכל מקרה נראה שמדובר כאן בשפע של כוונות טובות ויישומים שלהם.

מאחלת לכם שתהיו מלאים מצוות והצלחות כרימון.