הפייסבוק גורם לך להשמין…

22805-Blog-Photo-NEW_Sex-(20195)2

פייסבוק כבר מזמן הפך לחלק בלתי נפרד מחיינו. מי שרשום לרשת נהנה מהיתרונות שהיא מציעה: זמינות לחברים בכל שעה ומכל מקום, קבלת עדכונים, שיתוף חברים בפיסות חיים ובעיקר תחושת שייכות לאיזושהי קבוצה.

אין ספק שלמערכת יחסים זו, השפעה לטובה על הדימוי העצמי, אבל מחקרים מעידים שלפעילוּת ברשת חברתית עלולה להיות גם השפעה על היקף קו המותניים.

המחקר, שעתיד להתפרסם במגזין לחקר צרכנים ביוני 2013, מוצא קשר הדוק בין שימוש אינטנסיבי ברשת חברתית למסת גוף גבוהה ולחיובים גבוהים יותר בכרטיס האשראי. החוקרים מנמקים זאת בשחרור השליטה העצמית בעקבות העלייה בביטחון העצמי הנובעת מהשימוש ברשת החברתית.

לתופעה השפעות נוספות כמו ירידה ביכולת להתמיד במטלות מאתגרות ובהקפדה על תזונה, אך ישנם תחומים בהם השליטה העצמית היא קריטית ועלולות להיות לה השלכות רציניות כמו התנהלות כלכלית לא אחראית ואובדן שליטה על המצב הרפואי.
הצד החיובי של העניין כאמור הוא שיפור הדימוי העצמי של הגולשים, אשר מרגישים קרובים יותר לחבריהם, אך לא לוקח הרבה זמן עד שתופעות הלוואי מגיעות. מסתבר שלא צריך יותר מכמה דקות כדי להיות מושפעים פסיכולוגית. למעשה – במחקר התגלה שההשפעות הפסיכולוגיות מתחילות להופיע כבר אחרי 5 דקות של גלישה בפייסבוק.

כל מכורי הפייסבוק יכולים להירגע, זה לא אומר שאתם צריכים להיגמל לחלוטין מהרשת החברתית, פשוט היו מודעים לתופעות השליליות העלולות להתעורר כתוצאה מהשימוש בפייסבוק והשתמשו בכח הרצון שלכם ובשיקול הדעת כדי לשלוט בפעולותיכם, שם המשחק פה הוא מוּדעוּת.

חשוב שגם קובעי המדיניוּת יהיו מודעים לתופעות אלה, לא על מנת ליישם הגבלות על השימוש, אבל כן על מנת להעלות את המודעות הציבורית בנוגע להשפעה שיש למדיה הדיגיטלית על משתמשיה.

לקריאה נוספת: http://mashable.com/2012/10/30/facebook-friends-fat-broke/