המלצות למשלוח מנות בריא לפורים

זמן קריאה: 2 דקות
|
2 במרץ 2014

מאפים

פורים או-טו-טו כאן, ודנה טל M.Sc, דיאטנית קלינית לילדים במכבי, מייעצת לנו איך לשמור על משלוח המנות בריא ומזין

מומלץ להשקיע במשלוחי מנות ביתיים, כיוון שכך אפשר לשלוט ברכיבים שאנו משתמשים בהם, לצמצם בכמות השומן והסוכר ולהכין עוגות ומאפים מקמח מחיטה מלאה, העשירה בסיבים תזונתיים התורמים לפעילות תקינה של מערכת העיכול. כמו כן, הכנת משלוח מנות ביתי היא הזדמנות פז לפעילות משותפת ומהנה עם הילדים וגם חיסכון כספי.

אוזני המן:

אוזני המן מכילות כמות רבה של קלוריות, כתלות בסוג המילוי. באוזני המן מתוצרת בית אפשר להחליט על סוג ואיכות המילוי, וליהנות ממאפה ביתי טעים, בריא ומזין.

פרג: המילוי הקלאסי, עשיר מאד בסידן ובברזל, אבל מכיל כמות גבוהה של קלוריות.
אגוזים: מכילים סיבים תזונתיים, ויטמין E וחומצות שומן חד-בלתי-רוויות המגנות על הלב. כדאי לשים לב כי גם מילוי אגוזים עתיר קלוריות.
ממרח חלבה: חלבה מכילה ברזל וסידן. יש לשים לב שחלבה גם עתירת שומן וסוכר, ולכן עשירה גם בקלוריות. מומלץ להשתמש בממרח חלבה משומשום מלא המכיל כמויות גדולות יותר של סידן ושל ברזל.
שוקולד: עדיף להשתמש במילוי שוקולד מריר המכיל יותר מ-70% מוצקי קקאו, המכיל רכיבים כמו פוליפ נולים, שהם בעלי השפעה מיטיבה על פעילות הלב. חשוב לשים לב כי גם שוקולד מריר מכיל כמות גבוהה של קלוריות.

ממרח תמרים או חרובים: מכילים סיבים תזונתיים, טעמם מתוק והם בעלי כמות הקלוריות הקטנה ביותר.

המלצות נוספות:

כדאי להוסיף למשלוח המנות פירות יבשים, פירות טריים, אגוזים מכל מיני סוגים (לא מומלץ לילדים מתחת גיל 5 שנים עקב סכנת חנק).

אפשר גם להוסיף קרקרי בריאות מקמח חיטה מלאה, פריכיות אורז בציפוי דבש, פצפוצי אורז או כל מאפה ביתי אחר.

אפשר להוסיף למשלוח המנות משחקים או צעצועים קטנים לילדים.

אם בכל זאת מכניסים ממתקים, כדאי להעדיף חטיפים באריזה אישית או חטיפי בריאות כמו בייגלה מקמח מלא, פופקורן מופחת שומן ונתרן וחטיפי אנרגיה למיניהם.

על מה כדאי לוותר במשלוח המנות?
מומלץ להפחית בממתקים ובחטיפים עתירי סוכר, נתרן, שומן טראנס וצבעי מאכל.