בירה – כדאי להכיר את היתרונות הבריאותיים שלה

28367 Blog_photo_483x191_v1_1_483x191

הבירה קיימת בעולם כבר אלפי שנים. המידע המוקדם ביותר המגיע מהמזרח התיכון הקדום מצביע על כך שאנשים ידעו כיצד לייצר לחם ובירה כבר בשנת 6000 לפני הספירה… הגיע הזמן שתכירו אותה יותר מקרוב, הלא כן?

בירה היא שם המתאר מספר משקאות חריפים שונים המיוצרים בתהליך של תסיסה, בדרך כלל של שעורה, חיטה, שיבולת שועל או דגנים אחרים.

הבירה מיוצרת מחומרי גלם טבעיים ומכילה פחמימות, אלכוהול, ויטמיניB , נוגדי חמצון הנקראים פולי-פנולים ומינרלים אשר מקורם בחומרי הגלם הטבעיים. בשל מרכיבים אלו יש לה לא מעט יתרונות בריאותיים.

במחקרים קליניים אשר פורסמו בשנים האחרונות נמצא כי שתייה מתונה של בירה קשורה לוויסות לחץ הדם, להתמודדות טובה יותר של מערכת החיסון עם מחלות (במיוחד בקרב נשים), לירידה בסיכון לפתח מחלות לב ועוד.

יתרון נוסף הוא שהערך הקלורי של בירה לבנה נמוך בהרבה מזה של משקאות אלכוהוליים אחרים. לדוגמה, 100 מ"ל בירה לבנה מכילים 43 קלוריות, לעומת כמות זהה של יין אדום או יין לבן יבש המכילה 84  קלוריות. ב-100 מ"ל של וודקה או וויסקי יש ערך קלורי הגדול פי חמישה מזה של הבירה.

כל המחקרים מדגישים כי היתרונות הבריאותיים של הבירה מתקבלים כאשר שתיית הבירה נעשית במנות קטנות המפוזרות לאורך השבוע ולא בשתיית כמות גדולה בסופי השבוע.

צריכה מתונה ומומלצת של בירה היא מנה אחת ביום בקרב נשים, ועד שתי מנות ביום בקרב גברים. מנה אחת מכילה 15 גרם אלכוהול השווים ל-330 מ"ל בירה (בקבוק קטן של בירה).