איך אתם שותים את התה שלכם?

זמן קריאה: 2 דקות
|
19 בפברואר 2017

28367 Blog_photo_INSIDE_v95

לרוב, בימים הקרים של החורף, אין אנו חשים בצמא. ועדיין, ההמלצה לשתייה מספקת עומדת בעינה. אחת הדרכים להגדיל את כמות השתייה היא כמובן שתיה חמה. ומה אם לא תה יעלה כראשון בסדר עדיפויות של רוב האנשים? אנסטסיה דן, דיאטנית במכבי, משתפת אותנו במידע
כמה עובדות על התה:

1.אנו נוהגים לקרוא בשם תה לכל משקה חם שאינו קפה, אך התה האמיתי עשוי מעלי שיח התה, ואילו כל שאר העלים שאנחנו מכינים הם בעצם חליטות, בעלי סגולות משלהם.

2.עלי התה הירוק והשחור הנפוצים יותר כמו גם התה הלבן, הצהוב, המותסס והאו-לונג מופקים בעצם משני סוגי שיח התה . סוג אחד הגדל ברובו בסין והשני שגדל ברובו בהודו. ההבדל בסוגי התה הוא לא בהכרח בסוג השיח אלא בתהליך עיבוד שהוא עובר במטרה לשמר אותו ואת הרכיבים שלו.

  1. התה השחור מקבל את צבעו לאחר תהליך חמצון וייבוש , מה שמעניק לו את טעמו הייחודי. התה הירוק לאחר הקטיף עובר הליך של עצירת החמצון באמצעות עיבוד מהיר יחסית במחבט ווק, וכך למעשה שומר על חלק מנוגדי החמצון שלו.
  2. בתה הירוק יש כ-20  מ"ג *קפאין בכוס, בתה השחור יש כ-50 מ"ג. לשם השוואה, בכוס קפה נמס יש כ-60 מ"ג קפאין. חליטות צמחים כמו נענע, לימונית, לואיזה או חליטות פירות אינן מכילות קפאין כלל כמו גם התה האדום.

* לאדם בריא מומלץ לצרוך עד 350 מ"ג  קפאין ביום.

יתרונות בריאותיים

בחיפוש אחר סגולותיו של התה השחור נעשו מעט מחקרים בהם הראו יתרונות לא משמעותיים בשיפור יתר לחץ דם או הפחתת סיכון לשבץ. על סגולותיו הרפואיות של התה הירוק נעשו מחקרים רבים ולא בכדי- כוס אחת של תה ירוק מכילה נוגדי חמצון בכמות גבוהה בהרבה ממשקאות אחרים. ואכן ישנם מחקרים המראים קורלציה בין צריכת התה הירוק לבין סיכון מוחלש להארעות סוגי סרטן שונים ומחלות לב.

לסיכום הכינו את התה האהוב והטעים ביותר עבורכם ותהנו מהחורף!