אולי די? דרכים יצירתיות להפסיק לעשן

זמן קריאה: דקה אחת
|
13 בפבר' 2013

22805-Blog-Photo-NEW_Hafsaka-(22167)1

בין אם התחלתם לעשן בגיל הנעורים כתוצאה מלחץ חברתי, או כתוצאה מלחצים בתקופת הצבא, או אפילו סתם משעמום וסקרנות איך זה מרגיש לעשן – האתגר הקשה ביותר הוא להפסיק את ההרגל.

תעשייה שלמה של מוצרי גמילה משגשגת במקביל לתעשיית הטבק והניקוטין. התגברות על  התמודדות עם ההתמכרות הפיזית היא פשוטה יחסית ולגוף נדרש זמן קצר על מנת להתנקות מהחומרים שהשאירו הסיגריות. ההתמכרות הנפשית היא הקשה יותר, אך יש אנשים שלקחו את הגמילה למקומות היצירתיים שלהם. הבאנו לפניכם כמה מהדרכים היותר יצירתיות שאנשים נקטו בהן – והצליחו.

אהבה אימהית

סֶנדי סֶדבֶּרי מניו יורק מצאה דרך מקורית משלה להפסיק לעשן. אחרי 26 שנות עישון גילתה האֵם המעשנת שגם בנה בן ה-19 החל לעשן. סנדי יצרה הסכם עם בנה, לפיו שניהם מפסיקים לעשן יחד.
חודשיים מאוחר יותר ולאחר לעיסה עצבנית של מאות חבילות מסטיק, היא מצאה את עצמה נקייה מסיגריות ללא שום אמצעי גמילה רפואי. הבן נגמל גם הוא.

אתגר המעסיק

מֶליסה גוֹלד הפסיקה לעשן בשנת 2001 לאחר חצי שנה של 'אתגר הפסקת עישון' שהציב הבוס שלה. באחת מהפסקות הסיגריה עבר הבוס לידה והציע לה ולשאר העובדים הצעה: העובדים יפסיקו לעשן ויפרישו ממשכורתם מידי יום עלוּת של חבילת סיגריות, מוּלה ישים המעסיק בקוּפה את אותו סכום. אם יצליחו לעמוד בעסקה במשך חצי שנה (בלי לרמות!) יקבלו פי 2 מהסכום. אם יישברו, תיפסק העסקה והם יקבלו רק את הכסף ששמו בצד. המעסיק שילם גם על טיפולי הגמילה הנלווים. מאז אותה עסקה נשארה מליסה נקייה מסיגריות וגם 9 שנים לאחר מכן היא לא מעשנת. לדבריה, האתגר והתמיכה הקבוצתית של העובדים הם שעזרו לה להיגמל גם בשעות הקשות.

רוצה סיגריה? רוץ!

אומרים שכדי להפסיק הרגל אחד, צריך לסגל הרגל אחר. ריב מקנמרה, מאטלנטה מצא תחליף לעישון הסיגריות – ריצה. כשחברים שואלים אותו כמה רחוק הוא יכול לרוץ, הוא עונה "עד שעובר לי החשק לסיגריה". ובכל אופן הוא כבר הגיע למרחקים של כ-70 ק"מ ליום. עכשיו החשש הוא שהוא התמכר לריצה, אך אין ספק שזהו הרגל בריא יותר.

משמעת צבאית!

רוברט בראון, לוחם לשעבר במארינס, ידע מניסיונו הצבאי שיותר קל לבצע משימה כשאדם מאמין ביכולתו לבצע אותה. בדומה לשירותו הצבאי הוא בנה תוכנית גמילה דומה מאד לטירונות, המשלבת השמדת כל ציוד עישון, שימוש במערכת תמיכה אנושית, העסקת הגוף באימונים ותרגילים אינטנסיביים ויצירת גאוות יחידה. לדעתו אלה הם הכלים לגמילה מוצלחת. הגישה אמנם דורשת משמעת שיא, אך לדבריו עם התוצאות שלה לא ניתן להתווכח.

לכתבה המלאה:

https://www.webmd.com/smoking-cessation/features/unusual-ways-to-quit-smoking