פעילות גופנית לילדים גם בחורף!

אם ובת יושבות על מזרון ומותחות את יד שמאל ימינה

כיצד תוכלו לעודד את הפעילות הגופנית הסדירה של ילדיכם גם בחורף? לכבוד חופשת החנוכה, רעות לוי, דיאטנית קלינית ממחוז הדרום של מכבי שירותי בריאות מתארת את חשיבות השמירה על שגרת הפעילות הגופנית של הילדים, וממליצה על מגוון דרכים שיעזרו לשמור עליה גם בימים הקרים

בימי הקיץ החמים, הילדים יוצאים בדרך כלל לשחק בחוץ והם לרוב פעילים יותר. עם זאת, בימי החורף הקצרים והקרים יותר, לא תמיד מתחשק לצאת מהבית ואנחנו לעתים חוששים להוציא את הילדים אל הקור. חשוב לדעת כי הפעילות הגופנית השגרתית של הילדים, אשר נמצאים בתקופת הגדילה וההתפתחות, הכרחית לא רק לשמירה על משקלם התקין, אלא גם תורמת לבניית מסת העצם, מסייעת לשינה טובה יותר, עוזרת לשמירה על ריכוז בלימודים, תורמת לוויסות התיאבון, ואף יכולה לסייע בבניית ההערכה העצמית. בנוסף לכך, ישנם מחקרים שמצאו כי פעילות גופנית מסייעת להפחית את הנטייה להצטננויות ומסייעת לחזק את המערכת החיסונית.

אז איך תוכלו לסייע לילדיכם לשמור על פעילות גופנית גם בחורף?

  • עודדו השתתפות בחוגים המעודדים פעילות גופנית: תוכלו לרשום את הילדים לחוגים במקומות סגורים, על פי העדפתם, למשל, חוגי ריקוד, חוגי כדור, אומנויות לחימה ועוד.
  • הימנעו ממצבים של חוסר פעילות: מנעו מצבים של חוסר פעילות גופנית הנמשכים מעל שעתיים ביום. לשם כך מומלץ להגביל את זמני הצפייה במכשירים עם מסכים כמו טלפונים חכמים, טלויזיות, מחשבים או טאבלטים.
  • פנו זמן לנוע עם הילדים: אפשר לערוך בבית "תחרות ריקודים" או פשוט להשמיע מוזיקה קצבית ולרקוד עם הילדים – הרווח הוא גם שלכם.
  • השתמשו בעזרי ספורט: ניתן לקנות לבית עזרי ספורט פשוטים ולערוך פעילות גופנית במסלול תחנות: קפיצה בחבל, קפיצה אל חישוק, טיפוס במדרגות, זריקת כדור ועוד.
  • שחקו יחד: ניתן לשחק עם הילדים במשחקי מחבואים – חשוב להגדיר אזורים שאינם מסוכנים כמובן. אפשר גם לשחק יחד במשחקי מחשב, המשלבים פעילות גופנית כמו XBOX.
  • התעמלו יחד: תוכלו למצוא באינטרנט סרטונים קצרים של התעמלות המיועדת לילדים, ולהתעמל מולם ביחד.
  • נצלו את הימים השמשיים: החורף הישראלי יחסית קל ואינו גשום במיוחד. נצלו את הנעימים יותר ליציאה לטיולים ולפעילויות בחוץ עם הילדים.

פעילות מהנה! 🙂