מכבי אקטיבי: תכנית משפחתית לטיפול בילדים עם עודף משקל

אם ובת בתנועת ידיים של כוח וברקע בנייני עיר

עודכן בתאריך 23.2.2020

האם גם הילד שלכם מתמודד עם קשיים חברתיים על רקע עודף משקל? האם אתם מוטרדים ולא יודעים כיצד לנהוג, לכוון ולתמוך? אתם לא לבד! גלי קיכלר, דיאטנית קלינית ומנהלת מכבי אקטיבי – המרכז לטיפול בילדים עם עודף משקל במחוז המרכז של מכבי שירותי בריאות, מתארת את התוכנית שתתמוך בכם ובילדיכם בדרך לאורח חיים בריא ולדימוי גוף חיובי

ליאת בת השש אוחזת בחוזקה בידה של אמה ושתיהן צועדות בחשש מה בדרכן למפגש הראשון במכבי אקטיבי לטיפול בילדים עם עודף משקל.
כשליאת מוזמנת לקחת חלק בקבוצת הפעילות הגופנית, והאם מוזמנת להיכנס למפגש ההורים, ממאנת הילדה להיפרד מאמה ולוחשת באוזנה: "אמא, אני לא רוצה להיכנס כי הילדים יסתכלו לי על הבטן ויצחקו עלי". אחרי שיחות עידוד של מדריכת הכושר ומנהלת המרכז שמורגלות במצבים כאלו, ליאת מסכימה להיכנס, לשבת ולצפות בקבוצה. אחרי מספר דקות מציעה לה שוב מדריכת הכושר להצטרף לקבוצה ואז היא כבר מוכנה להשתתף. בסוף המפגש יוצאת ליאת מחויכת ושמחה לחיבוק בזרועות האם הרגועה. כך מתחיל במכבי אקטיבי עוד תהליך של שינוי משפחתי לאורח חיים פעיל ובריא.

האם החוויה הזו מוכרת לכם?
האם גם הילד או הילדה שלכם מתמודדים עם קשיים חברתיים על רקע עודף משקל? האם גם הם נמנעים מפעילות גופנית עם חבריהם מחשש שילעגו להם? האם גם אתם מוטרדים ולא יודעים כיצד לנהוג, להכיל, לתמוך, לכוון ולהעצים?

אתם בהחלט לא לבד! הורים וילדים רבים מתמודדים עם קשיים כאלו ואחרים, ומחפשים אחר תמיכה ופתרון.

מכבי שירותי בריאות רואה חשיבות משמעותית במניעה ובטיפול בעודף של ילדים,  ולכן נרתמה ופתחה כבר לפני כ-14 שנה את מרכזי מכבי אקטיבי – מרכזים בפריסה ארצית המיועדים לטיפול בעודף משקל של ילדים ובהשלכותיו. התוכנית פועלת בצוות רב-מקצועי הכולל רופאי ילדים, דיאטנים, עובדים סוציאליים, יועצים לפעילות גופנית ומדריכי כושר, אשר נותנים מענה להיבטים הבריאותיים, תומכים באורח חיים בריא, מעודדים את הכושר הגופני ומעניקים תמיכה למערכת המשפחתית.

במכבי אקטיבי אנו רואים את ההורים כמובילי השינוי, ולכן כחלק מהתוכנית נערכות קבוצות הורים תומכות ומכילות בהנחיה של עובדת סוציאלית ודיאטנית. במסגרת הקבוצות ניתנים להורים כלים למיומנויות לשיפור התקשורת עם הילדים  סביב נושאי האוכל והאכילה לצד ארגון הסביבה, גיוס המעגלים המשפחתיים, התמודדות עם קשיים חברתיים, הצבת גבולות ועוד… במקביל מתקיימת פעילות גופנית דו-שבועית חווייתית לילדים, שמקדמת אורח חיים פעיל ובריא, משפרת את היכולות והמיומנויות הגופניות והחברתיות, ותורמת לתחושת דימוי גוף ודימוי עצמי טובים יותר.

תוכנית מכבי אקטיבי כוללת:

  • אבחון רפואי על-ידי רופא ילדים.
  • מפגשים קבוצתיים להורים ולילדים.
  • מפגשי ייעוץ פרטניים עם דיאטנית ועם יועצים לפעילות גופנית.
  • פעילות גופנית דו- שבועית לילדים.

התוכנית נמשכת כ-5 חודשים ומיועדת למשפחות לילדים עם עודף משקל, בגילאי 13-6.
בחלק מהמרכזים מתקיימות גם קבוצות עבור משפחות עם מתבגרים בגילאי 16-13.

ההרשמה לקבוצות בעיצומה

 >>> למידע נוסף והרשמה לתוכניות בפריסה ארצית