אוכלים בחוץ: כך תזמינו אוכל מהיר, טעים ומזין

סושי

כמה מוכר לכם התרחיש הבא: אתם יוצאים בלחץ מהבית ליום עבודה עמוס ולא הספקתם להתארגן על קופסאות אוכל מהבית. מתישהו במהלך היום אתם כבר מורעבים, הבטן שולחת אותות מצוקה, אין כוח להזמין אוכל ואתם רוצים לאכול מהר ועכשיו. בדרך כלל העניין מסתכם במנת פלאפל, שווארמה, בורקס או דבר מאפה, שעולים לנו ״ביוקר״ בבריאות. אז האם יש חיה כזאת אוכל מהיר ובריא? הדר וינברג, דיאטנית קלינית במכבי, ריכזה לנו כמה אפשרויות בריאות וטובות לאוכל מהיר בחוץ

  • כריכים – בבתי קפה שונים מוכרים בדרך כלל כריכים מוכנים. מומלץ להעדיף כריך העשוי מלחם מדגנים מלאים על פני לחמניות ובאגטים מקמח לבן, על מנת לתרום לתחושת השובע וליהנות מכריך בריא יותר. אפשרויות טובות יכולות להיות כריך אבוקדו, טונה, ביצה קשה, חביתה או בולגרית. החלבון תורם גם הוא לתחושת השובע. אם הכריך הוא מלחם או לחמניה מדגנים מלאים, הערך התזונתי הוא אף גבוה יותר.
  • סושי – למי שאוהב, זו אופציה מצויינת: הערך התזונתי הוא גבוה כי סושי מכיל חלבון בצורת דגים הנאים או טופו, יש ירקות, אבוקדו – שמספק שומן בריא ואורז שמספק את הפחמימה. כמובן שלא מומלץ להזמין את הרולים המטוגנים (כמו הטמפורה) וכן, מומלץ לא להגזים עם הרטבים (מיונז, סויה). אפשר לצרף לרול גם מרק וסלט, והרי לכם ארוחה נהדרת.
  • אוכל מבושל – יש לא מעט מקומות בהם מוכרים אוכל ביתי מבושל, בהם מגישים בדרך כלל תוספת פחמימתית כמו קוסקוס, אורז, תפוח אדמה או פסטה יחד עם מנה בשרית ותוספת ירקות. נכון, אין לנו שליטה על כמות השמן שהוסף בבישול אך עדיין, ארוחה כזאת עדיפה על פני בורקסים ומאפים למינהם.
  • אם יש אפשריות בחירה בתוספות – תוספת פחמימתית בריאה יכולה להיות כוסמת, קוסקוס מלא, קינואה, מג׳דרה, בורגול וקטניות. תוספות אלו עדיפות על אורז לבן, תפוח אדמה או פסטה, מאחר והן מכילות סיבים תזונתיים. הקטניות עשירות גם בחלבון ובמינרלים כך שמבחינה בריאות הן ״המשפחה״ המומלצת ביותר!
  • לגבי התוספת החלבונית – מומלץ לבחור באופציות לא מטוגנות ובחלקי בשר דלי שומן כגון: חזה עוף על האש, עוף צלוי בגריל, קציצות מבושלות ברוטב וכו׳. סביר להניח כי ארוחה כזאת היא תהיה בעלת ערך תזונתי גבוה יותר מאשר ארוחות ה״ג׳אנק פוד״ הידועות.
  • תחנות דלק – כן כן, תופתעו לשמוע כי גם בתחנות דלק אפשר למצוא היום אפשרויות טובות. לכל אלא המבלים שעות ארוכות בדרכים, במקום להסתפק בעוד קפה ומאפה, אפשר לבחור כריכים מלחמים מלאים, יוגורטים (כך נרוויח סידן וחלבון), פירות חתוכים או סלטים בקופסא. יש תחנות דלק שבהם אפשר למצוא גם לחמים או קרקרים מלאים וגבינות רכות, ואז אפשר לאלתר במקום לקנות כריך.

לסיכום, גם אם לא הספקנו להצטייד מראש, ואנחנו רוב שעות היום בדרכים, עוד לא אבדה תקוותינו: טוב לדעת שיש אפשרויות בחירה ועדיף לנו ללכת על האופציה הבריאה יותר על פני זו שלאחר מכן נתחרט עליה.

בתאבון!

רוצים לדעת עוד? הצטרפו לעמוד שלנו: מכבי תזונה בפייסבוק!