מה נאכל בים ובבריכה?

מלון ותאנים

הקיץ, כמו בכל קיץ, נבלה הרבה מזמנינו בחופי הים ובבריכות השחייה. ניקח איתנו בגדי ים, כובעים, קרם הגנה, מַצוֹפים למיניהם למי שצריך וגם צידנית. אילו מאכלים כדאי לארוז בצידנית? יעל זהבי זינגר, דאטנית במכבי, משתפת אותנו בכמה טיפים בנושא.

הטמפרטורות עולות וחם מאד בחוץ – נשארה בעצם רק ברירה אחת: להיכנס למים!

חשוב לשים לב לכמה דברים:

  • בקיץ יש אוירה של שחרור וכיף. במהלך הקיץ גם אנחנו וגם הילדים שלנו נוטים לצרוך כמות גדולה מאד של אוכל מהיר, ממתקים, ארטיקים, שלוקים וכדומה – גם אצל משפחות שבמהלך השנה משתדלות לצמצם צריכה של מזון כזה. זה בסדר "לחגוג" קצת בקיץ, אבל לא צריך לאבד כל רסן. השתדלו שלא כל יציאה תהיה מלווה ב"ג'אנק פוד" וממתקים. עם קצת תכנון ונחישות, אפשר לאכול גם בחוץ ארוחות קלות וברי
  • השתדלו לנתק בין חוויה של "כיף" לבין ממתקים. יש הרבה דרכים לצאת מהשגרה ולכייף גם בלי סוכרים או חטיפים. הדבר חשוב במיוחד כשיש בני משפחה הסובלים מעודף משקל – הם אלו שישלמו את המחיר הכבד ביותר על הזלילה הקיצית. הכנת תעסוקה לים ולבריכה היא לא פחות חשובה מהכנת האוכל: כדור, פריזבי, קלפים, חידונים ותחרויות ספורט ישאירו חותם משפחתי הרבה יותר משמעותי מארטיקים
  • כשנכנסים למים, יוצאים מהם בדרך כלל "מורעבים" ממש, לכן כדאי לדחות את האוכל לאחרי השחייה. אם נאכל גם לפני הכניסה למים, הדבר עלול להגדיל משמעותית את הכמויות שנאכל באותו יום.

אז מה אפשר לקחת איתנו ?

  • סנדויצ'ים – תמיד כיף לאכול סנדויץ' עם אינספור אפשרויות (לא מתוקות). כדאי לבחור לחם מקמח מלא ולמלא אותו בגבינות, זיתים, עגבניות, טחינה, חומוס, ביצה קשה, סביח, חביתות, סלט טונה, פסטרמה רזה, סלט חצילים ביתי וכן הלאה.
  • אם אתם מהמשפחות המתוכננות, אפשר להכין מראש מאכלים שקל לאכול ללא צלחות כמו פשטידות אישיות, חביתה עשירה בסגנון פריטטה, פנקייקים ועוד.
  • להעשרת הארוחה אפשר להביא יוגורטים לְבָנים (לא לטעות: יוגורט עם פרי מכיל כמות גדולה של סוכר ואינו "טבעי" בכלל), סלט ירקות או ירקות חתוכים גס, (אם רוצים לאכול בלי צלחות) וגבינות למיניהן.
  • פירות – אין כמו פירות הקיץ. הם טעימים, יש מבחר עצום והם עשירים בוויטמינים, מינרלים, סיבים ונוגדי חמצון, אבל הם עשירים גם בסוכר. שימו לב לכמויות שאתם אוכלים – אבטיח, לדוגמא, הוא פרי שקל מאד לאכול ממנו יותר מידי. אם יש מישהו מבני המשפחה סובל מעודף משקל, בעיה של איזון סוכרים או טריגליצרידים גבוהים – עשו מאמץ וצמצמו את כמות הפירות שתארזו.
  • שתיה – ותרו על הסוכר המיותר ועל הממתיקים המלאכותיים המיותרים עוד יותר, במקום – מומלץ לשתות הרבה מים.

לסיום, נאחל לכולנו קיץ כיף, שמח ומשפחתי, שבו נהנים והגוף מצטרף אף הוא לשמחה: נפש בריאה בגוף בריא.

רוצים לדעת עוד? הצטרפו לדף שלנו: מכבי תזונה, בפייסבוק!