אימהות מצילות חיים:  בנק חלב אם

חלב אם הוא ההזנה הטובה ביותר עבור ילודים ותינוקות, זה ידוע, אבל לעיתים הוא ממש מציל חיים. מה עושים כשאין נגישות לחלב אם? במקרים כאלו בית החולים יכול להזמין מנות איכותיות ובטוחות  –  תכירו את בנק הלאומי לחלב אם

תינוק פג אינקובטור הנקה שבוע עידוד הנקה בנק חלב אם

זה לא סוד שלהנקה ולחלב אם תרומה ייחודית לגדילה, לבריאות ולהתפתחות התינוק והילד. חלב אם מכיל חומרים מזינים ונוגדנים החיוניים להתפתחות תינוקות, במיוחד לאלו שנולדו לפני הזמן.

רק אימהות יכולות לספק את המזון המושלם לצורכי התינוק וישנם תינוקות, ובמיוחד פגים, שזקוקים לחלב אם באופן מציל חיים. אך מה קורה שכאשר תינוקות אלו אינם ניתנים להנקה על ידי אימהותיהם? במקרה כזה חלב אם מבנק חלב הוא הפתרון הטוב ביותר. ושבוע עידוד ההנקה זו הזדמנות מעולה להכיר אותו מקרוב.

חלב אם עשוי להציל חיים

חלב אם, מהאימא הביולוגית או מבנק החלב, מהווה את אופן ההזנה המיטבי עבור פגים, ילודים ותינוקות בחודשים הראשונים. חלב אם הינו אוסף רקמות ייחודי המספק הזנה מיטבית וגם הגנה חיסונית והוא מקור ההזנה היחיד שהם יכולים לקבל ללא חשש. בהעדר נגישות לחלב של האימא הביולוגית, תרומות חלב אם בבנק חלב הן איכותיות ובטוחות, משמעותיות.

אך לא רק יתרונות תזונתיים ,האפשרות החשובה הזו של שימוש בבנק חלב אם, מעניקה גם להורים שקט ורוגע שחשובים לטיפול ולהתפתחות התינוקות – היא מרגיעה את ההורים שהתינוק שלהם מקבל את התחליף הטוב ביותר שאפשר.

מה תפקיד בנק החלב?

בנק החלב אחראי על איסוף תרומות חלב מאימהות מתנדבות, אשר עברו סינון ואישור, עיבוד החלב ואספקתו לפגים וליילודים לפי תיעדוף רפואי לבתי החולים השונים. זאת ללא הבדל דת וגזע.

שמירה על איכות ובטיחות

כל התרומות נאספות, מעובדות ונבדקות על ידי צוות מיומן כדי להבטיח שהמנות שיסופקו הן ברמת האיכות והבטיחות הגבוהות ביותר. וישנן פעולות הנעשות כדי להבטיח זאת.

הבנק שם דגש על שימור מרבי של התכונות הפעילות הייחודיות של חלב האם, לצד ההקפדה על בטיחותו ואישור תורמות מתאימות. הבנק פיתח שיטות ייחודיות להגדלת הסיכוי שתרומת החלב תגיע לנמען, ללא פגיעה באיכות החלב ובטיחותו.

הבנק הלאומי לחלב אם הינו חלק משירותי הדם הלאומיים של מגן דוד אדום בשיתוף משרד הבריאות. הבנק מפיץ חלב לבתי החולים באספקה קבועה החל מאוגוסט 2020

מי יכולה לתרום חלב לבנק הלאומי לחלב אם?

תורמות חלב אמורות לעמוד בתנאים מיוחדים המבטיחים את כשירותן לשמש כתורמות חלב ואת בטיחות החלב הנשאב.  הבדיקות המתבצעות מבטיחות הן את כשירות התורמת לאורך זמן והן את בטיחות החלב הנשאב על ידה.

חלב התרומה עובר דרך ארוכה עד שהוא מגיע לתינוק הנזקק ולכן חשוב שישאב וישמר בתנאים מיטביים.

חשוב לזכור שגם אם האימהות אינן יכולות לתרום לבנק מסיבה כל שהיא כמובן שאין הדבר מצביע כי הן אינן יכולת  להניק את ילדיהן.

וכמובן רק התרומה היא רק בתנאי שהתינוק של האם התורמת מקבל את מלוא המזון מאימו, לא נחסך ממנו חלב אם וגדילתו תקינה.

מה בודקים?

ישנם גורמים המשפיעים על הכשירות לתרומת חלב כמו למשל :

  • נכונות להקפדה על שמירת היגיינה ועיקור של הערכות לפני כל שאיבה לבנק החלב
  • הימנעות מעישון , טבק, נרגילה או אלקטרוניות, וללא חשיפה משמעותית לעשן סיגריות או מריחואנה, העדר שימוש בסמים כולל מריחואנה כולל לשימוש רפואי
  • הימנעות משתיה של יותר מ- 2 מנות אלכוהול ביום
  • לא עברו קעקוע ב- 4 חודשים האחרונים.
  • לא ננשכת נשיכה משמעותית בחצי שנה האחרונה
  • בריאה בדרך כלל ושומרת על תזונה מאוזנת

הבנק הלאומי לחלב אם הינו חלק משירותי הדם הלאומיים של מגן דוד אדום בשיתוף משרד הבריאות. הבנק מפיץ חלב לבתי החולים באספקה קבועה החל מ 8/20. לפרטים נוספים ניתן לפנות לכתובת: https://www.mdais.org/blood-donation/breast-milk-bank

לוגו בנק החלב שבוע עידוד הנקה