מתחילים שנה בריאה בצעדים קטנים

שנה חדשה תכף מתחילה וזה הזמן להציב לעצמכם מטרות חדשות. אז מה תרצו השנה: לעשות יותר ספורט? לאכול יותר בריא? להכניס יותר רוגע לחיים? בצעדים קטנים ובטוחים – הכל אפשרי.

 

הצבת מטרות היא דבר חשוב, אבל מטרות גדולות מדי, או לא מוגדרות, עלולות להחליש את "שריר המוטיבציה" ולהקשות עלינו לצאת לדרך.  כדי להגיע אל המטרות שקבענו לעצמנו, עדיף ולהתחיל בהרגלים קטנים.

השגרה העמוסה מאתגרת אותנו ולא תמיד אפשר לשנות הכל בבת אחת, דווקא צעדים קטנים ומדודים שקל ליישם באופן יומיומי יאפשרו לכם לפתח הרגלים בריאים לאורך זמן ולשמר אותם.
לאחר שתראו שיפור הדרגתי בבריאות הכללית תרגישו מסופקים על כך שעמדתם במטרות שלכם. תחושת ההצלחה תחזק את "שריר המוטיבציה" מה שיאפשר לכם הצבת מטרות גדולות יותר בהמשך כשהזמן יהיה מתאים יותר.

לפניכם כמה צעדים פשוטים שמהם אפשר להתחיל:

ותרו על כוס קפה אחת ביום

במקום לצאת בהצהרות שלא תשתו יותר קפה, פשוט שימו לב למינונים והורידו בכמויות, גם הפחתה של כוס אחת של קפה היא שינוי מבורך, ואם אתם ממש רוצים שתייה חמה נסו כוס של תה צמחים.

שתו עוד כוס מים

המים חיוניים לבריאותנו. שתייה לא מספקת עשויה לגרום לכאבי ראש, עייפות, הפרעות בעיכול ותופעות אחרות. רוב האנשים לא שותים מספיק מים, אז אולי לא תתחילו ללכת קבוע עם בקבוק מים מינרליים ביד, אבל נסו לשלב במהלך היום לפחות עוד כוס אחת של מים אחרי הארוחה. זוכרים את כוס הקפה שהורדתם קודם? אפשר פשוט להחליף אותה בכוס מים.

הישארו בתנועה

בריאות טובה מחייבת תנועה. במיוחד כיום, כשכולנו יושבים שעות ארוכות מול המסך. התחילו בהליכה מהירה של 10 דקות פעמיים בשבוע ובהמשך הוסיפו עוד זמן וימים לצעידה. העדיפו עליה במדרגות במקום שימוש במעלית. תנועה תשפר את היכולת הפיזית של גופכם ואף את היכולת המנטלית.

שמרו על תזונה מאוזנת

העדיפו לחם מלא במקום לבן, וגם אורז ופסטה מלאים במקום מקביליהם הלבנים. פחמימות הן מרכיב חשוב בתזונה היומית, אך פחמימות מורכבות, במיוחד כאלה שמכילות סיבים תזונתיים, מעניקות תחושת שובע לזמן רב יותר אחרי הארוחה ושומרות על רמת סוכר מאוזנת.

החליטו על יום ללא בשר

לבקר ועוף יש אמנם ערכים תזונתיים חיוביים, כמו חלבון מלא, ויטמין B12 , ברזל ועוד, אך אכילה מרובה של בשר עלולה להוביל לעליה בשומנים המזיקים בדם וסיכון מוגבר לתחלואה כגון מחלות לב. החליטו על יום אחד שבו לא תאכלו בשר או עוף, ובמקום בשר, התחילו לשלב קטניות ודגנים המספקים לנו חלבון מלא. לדוגמה: תוכלו להכין מג'דרה או חומוס וטחינה. צמצום תזונה מן החי תורמת לגיוון התפריט שלנו, מצמצמת את השומן הרווי בתפריט ומגדילה צריכת ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים.

והכי חשוב – אל תשכחו לנשום

לא רק בתקופות מורכבות של מתח ולחץ חשוב לחזק את הנפש והגוף, גם בשגרה – קחו נשימה עמוקה ונסו לייצר לעצמכם אי של שקט בעזרת תרגול מיינדפולנס פשוט.

שתהיה שנה טובה ובריאה!