התחזית: השנה תהיו רגועים יותר

22805-Blog-Photo-NEW_Mishpaha-220234 (1)

שנה חדשה היא הזדמנות מצויינת לאסוף כוחות ולהתחיל את השנה בהחלטות חדשות: השנה נהיה פחות לחוצים, פחות כועסים, נתעסק פחות בעבודה ויותר במשפחה וביצירה. קיבצנו כמה עצות שיאירו  לכם את הדרך אל הרוגע…

  1. ארוחת ערב משפחתית לפחות פעם בשבוע: ארוחה משותפת מחזקת את הקשר בין ההורים ואחים ונותנת פלטפורמה תומכת לכל אחד מבני המשפחה להתבטא. גם אתם משפחה שכל אחד מחבריה עסוק מאוד, כדאי שתקפידו לקבוע לפחות ערב אחד בשבוע למפגש משפחתי סביב השולחן. תוכלו גם להפוך את הארוחה לחווייתית אם תתכננו מראש תפריט משותף ואף תשקיעו זמן איכות משפחתי בהכנתו.
  2. צאו לבלות לפחות פעם בחודש עם בן הזוג או עם חברים, בלי הילדים: לפעמים אנחנו שקועים במטלות שלנו ותפקודנו במשפחה ושוכחים לקחת אוויר לנשימה. בילוי הוא כל פעולה שלמעשה, אין לה כל מטרה מלבד הנאה. זה יכול להיות תיאטרון, מסעדה שאתם אוהבים או טיול.
  3. קבלו מסג' מידי פעם: מסג' עוזר להרגיע את השרירים ואף למנוע בעיות כמו כאבי ראש או גב הנוצרים לעיתים עקב שרירים תפוסים וקשיי יציבה. טיפולים במסגרת הרפואה המשלימה, כמו רפלקסולוגיה, יכולים מלבד ההנאה והרגיעה הגופנית גם לעזור באיתור בעיות ולתת תמיכה לטיפולים רפואיים.
  4. מהדורת חדשות אחת פחות בשבוע: אם אתם מאילו שמקפידים להתעדכן כל יום, נסו לוותר על ההצמדות לאקטואליה לערב אחד בשבוע ובמקום זה לקרוא ספר או לראות סרט. אומנם, אנו חיים במדינה תוססת המספקת חדשות לבקרים כל יום, אבל כדאי לזכור שאירועים חדשותיים חד פעמים שאסור לפספס הם נדירים.
  5. תחייכו כל בוקר מול המראה: קחו דקה עם בין ההכנות ליום העמוס העומד בפניכם ותנו חיוך לעצמכם ולעולם. העצירה הקלה בריצה לפני שמתחילים את היום תאפשר לכם לארגן את מחשבותיכם ולהתרכז בנקודות הכוח שלכם, כך שתרגישו רגועים יותר מול אתגרי היום יום.

רוצים לדעת עוד? היכנסו לעמוד "מכבי בריאות הנפש" בפייסבוק