שחררו את הכעס בארבעה צעדים!

מעצבנים אתכם? מכעיסים אתכם? רגע לפני שהכעס יצא החוצה בצורה לא נעימה, ויגרום לסערת רגשות מיותרת, הכנו לכם ארבעה טיפים שיעזרו לכם לשלוט בכעס. לא, לא חייבים לספור עד עשר.

בכל פעם שכעס על אדם אחר גורם לנו לצאת משליטה ואנחנו מבטאים את סערת הרגשות שלנו בפני אותו אדם אנחנו בעצם מלבים עוד יותר את התחושה השלילית, אנחנו גורמים לאדם שמולנו לכעוס ולהתגונן ובעצם יוצרים מעגל של כעס. אז מה עושים? איך שולטים בכעס הזה?

  1. פעילות גופנית – אם אתם מתעמלים באופן סדיר,  צאו לפעילות גופנית כשאתם מרגישים שהכעס בכם נבנה. אם אין לכם שגרת התעמלות, נסו סוגים שונים של ספורט ומצאו משהו שגורם לכם להנות כמו ג'וגינג, הרמת משקולות, פילטיס וכו'
  2. נשימה – נשימה סרעפתית יכולה לסייע לכם בהרגעות והפחתת חרדה. נשמו לאט, קחו את הזמן בסוף כל שאיפה ונשיפה. כאשר אתם שואפים, הבטן שלכם צריכה להתנפח והחזה לא אמור להתרחב. אם אתם לא מצליחים, שכבו על הגב, כשהברכיים שלכם מורמות וכפות הרגליים צמודות לרצפה. אתם יכולים גם להניח כף יד על הבטן ולהרגיש איך היא עולה כשאתם שואפים.
  3. פעילות מרגיעה – מצאו תחביב, או פעילות שאתם נהנתים ממנה ואתם יכולים לעסוק בה עם מלוא התשומת לב, למשל יוגה, ציור, נגינה או השמעת מוזיקה.
  4. הבנה מעמיקה – אם אתם תדעו אילו מצבים "מקפיצים לכם את הפיוז", אתם תוכלו לזהות מצבים אלו כשהם מתתחילים לקרות, לקחת צעד אחורה ולצפות בהם מתרחשים. כעת, כשלא תהיו "כלואים" בתוך הסיטואציה של הכעס, תוכלו לבחור להגיב אחרת.

והכי חשוב – נסו להבין את האדם שגורם לכם לכעוס, רוב הסיכויים שהם לא מבינים שהם גורמים לכם לכעס. אם תבינו אותם, תוכלו להפחית את הכעס שלכם, ולאפשר להם לתקן את עצמם.