עובדים על היחסים – איך מסתדרים עם עמיתים לעבודה?

22805-Blog-Photo-NEW_Hafsaka-(20794)-2

כל אחד מאיתנו מכיר את זה (לפחות אלה בינינו שעובדים לפרנסתם): אתם במקום העבודה החלומי שלכם, השכר הולם את דרישותיכם, המיקום אטרקטיבי התנאים מעולים, העבודה מעניינת, אבל מה – יש איזה עובד אחד שעושה לכם צרות ורומס כל רעיון או הצעה שלכם, או גרוע מכך, חבורה סגורה שלא מוכנה להיפתח בפני אף אורח זר והופכת את גן העדן הקטן שלכם לגיהינום עלי אדמות.

זאת הנקודה ששווה לעצור את המחשבה האוטומטית ולשאול את השאלה – "מה אני יכול לעשות אחרת?". במרבית המקרים בהם אתם חווים עלבון מהצד השני, הצד השני חש את אותו הדבר מצידכם, לכן הוא מגיב בדרך זו. התוצאה היא ששני הצדדים מגיבים כקורבן ויוצאים נפסדים ופגועים.
יכולתכם להשפיע על הצד השני אמנם קטנה, אך אתם יכולים לקחת אחריות על הסיטואציה ולבחון איך אפשר להתמודד אחרת.

אולי התחלתם מהר מידי? במיוחד במקומות עבודה חדשים חשוב להאט, להרגיש לאן נושבת הרוח ולכבד את ניסיונם של אלה שכבר עובדים במקום. גם אם אתם מתלמדים מצטיינים, המתינו עם הדחף להוביל. הקשיבו ולימדו לפני שתגבשו מסקנות ודרכי פעולה.

הקפידו על משוב חיובי לצוות עימו אתם עובדים. ייתכן שהרעיונות המעולים שלכם, בהחלט מוצלחים, אך כשתעלו אותם ללא הוקרה מוקדמת לעבודה הטובה שנעשתה עד כה ע"י אחרים, התחושה שתעלה מכך  בצד השני היא שאתם מבקרים את שאר הרעיונות.
הקפידו גם ליצור תיאום ציפיות בנוגע לתפקידכם בעבודה. האם עמיתיכם לעבודה יודעים מהי מהות תפקידכם? ללא תיאום שכזה, עלולה להיווצר תחושה של "דריכה על אצבעות" וכוחנות.

צפו איך עמיתיכם לעבודה פותרים את המחלוקות ביניהם, ייתכן שתוכלו ללמוד בדרך זו איך נכון לעבוד איתם. חשוב יותר לצאת חכמים מאשר צודקים, עם האנשים שבמידה מסוימת קובעים את רמת האיכות וההנאה מעבודתכם.

הנה מספר טיפים יעילים:

  • סיפרו עד 10 – אל תגיבו ישר מהבטן. תנו לדברים להתקרר והגיבו עליהם, מעליבים ככל שיהיו, לאחר שהשקעתם בהם מחשבה.
  • קחו אחריות על המצב – שאלו מה "אני" יכול לעשות כדי לשנות את המצב, זה עדיף על להאשים את הצד השני ויכול לפתוח דרך להקשבה ושיתוף פעולה.
  • הישארו מקצועיים – אל תהפכו את הויכוח לאישי. השאירו אותו ברמה המקצועית הנוגעת להתנהלות העבודה והימנעו מלגרור אותו לתחושות ורגשות שעולות כתוצאה מאי ההבנה.

לכתבה המלאה:
http://www.webmd.com/balance/features/getting-along-with-coworkers