סלט רימונים וקינואה – מתכון

היא – ידועה כמזון על מזין במיוחד והוא – מוכר בזכות צבעו העז, טעמו הייחודי וסגולותיו הבריאותיות הרבות. הנה לכם מתכון קל להכנה שמשלב את שניהם ליצירת סלט קינואה ורימונים: מזין, טעים וגם יפה לעין שיהווה תוספת נהדרת לכל ארוחת חג או חול

היתרון הבולט של הקינואה הוא שהיא מכילה את כל חומצות האמינו החיוניות לאדם, ולכן בניגוד למזונות צמחיים אחרים, היא מכילה חלבון מלא.
היא עשירה בסיבים תזונתיים, ברזל ומגנזיום וכן ויטמינים מקבוצת ה-B. הקינואה אינה מכילה גלוטן, ולכן מתאימה למי שזקוק או בוחר בתזונה ללא גלוטן.
שילוב קינואה בארוחה מוביל לרוב לתחושת שובע ממושכת, וניתן לאכול אותה כתבשיל חם או כתוספת לסלט קר.
ניתן למצוא קינואה לבנה וקינואה אדומה ואת שתיהן מבשלים באותה הדרך – על כל כוס קינואה יבשה, מוסיפים כוס וחצי מים ומעט מלח, מביאים לרתיחה ומבשלים כשהסיר מכוסה עד שכל המים נספגים.

מחקרים רבים (בתאים, בבעלי חיים וכן בבני אדם) נעשו על הרימון ומיץ הרימונים בהקשר של איזון רמות כולסטרול, טרשת עורקים ויתר לחץ דם, סרטן, סוכרת ופריון.
בחלק מהמחקרים הצליחו למצוא קשר בין מיץ הרימון לירידה ברמות לחץ הדם, שיפור מדדי סוכר באנשים ללא סוכרת ועוד. מיץ הרימון מכיל כמות נוגדי חמצון גדולה במיוחד, למעלה מ-20% יותר בהשוואה ליין, מיצי פירות יער ואחרים. כוס מיץ תכיל כ-30% מכמות הוויטמין C המומלצת לאדם בוגר ביום ובנוסף מכילה כמות משמעותית של סיבים תזונתיים.
יחד עם זאת, חשוב לזכור שמיץ הרימון מכיל כמות גדולה של סוכר ולכן יש לשתות ממנו במתינות. יש הטוענים כי אכילת גרעיני הרימון גורמת לעצירות – נבהיר כי גרעיני הרימון עשויים להוביל לחסימת מעי, אך רק בקרב בעלי בעיות מעיים ידועות.

הסלט שלפניכם יכול להוות ארוחה בפני עצמה או תוספת מחמיאה ונהדרת למנה העיקרית. גזרו ושמרו: סלט קינואה ורימונים חגיגי

מה צריך? 

חומרים לכמות של כ-6 מנות , 100 קק"ל למנה:

כוס קינואה אדומה

2 כפות גרגרי רימון

חבילת עגבניות שרי (כ-30 יחידות)

1 בצל אדום

1/2 חבילה נענע קצוצה

1/2 חבילה פטרוזיליה קצוצה

1/2 חבילה כוסברה קצוצה

חופן אגוזי מלך טריים

3/4 כוס גרגירי רימון

מלח, פלפל

מיץ לימון מלימון שלם

2 כפות שמן זית

לקישוט: אגוזי מלך קצוצים גס

מה עושים?

  1. מבשלים את הקינואה האדומה: שמים בסיר עם כוס וחצי מים וחצי כפית מלח. מביאים לרתיחה מכסים, מנמיכים את האש ומבשלים עד שכל המים נספגים. מכבים את האש ומשאירים סגור כ 10 דקות.
  2. מפוררים את הקינואה עם מזלג ונותנים לה להתקרר עד לטמפרטורת החדר.
  3. חוצים עגבניות שרי לחצאים, חותכים עשבי תיבול גס ובצל לרצועות.
  4. מערבבים בקערה את הקינואה, הירקות החתוכים והתבלינים (מלח, פלפל, שמן זית ומיץ לימון).
  5. מוסיפים את גרגירי הרימון.
  6. מפזרים מלמעלה את אגוזי המלך הקצוצים.

בתאבון!