מזון מאוזן – מסביב לקופסה

כשמדברים על תזונה בשגרה, בין החגים לקיץ, אי אפשר בלי לדבר על ארוחות עשר בבית הספר ועל ארוחות קלות בעבודה. מה נשלח עם הילדים? מה ניקח  אנחנו לעבודה? כיצד משלבים תזונה נכונה עם טעם נפלא שמחזיק  מעמד בתיק אוכל? אנחנו עושים לכם סדר בארוחות

קופסת אוכל לארוחת עשר בריאה

אנחנו עמוק בשגרה וקצת מיצינו את הכריכים אך בכל זאת חשוב לשמור על תזונה מאוזנת, עם עדיפות לאוכל בייתי. הנה מספר עצות ורעיונות להפוך את ארוחת העשר לחוויה מהנה ובריאה:

  1. רק שלא ימעך: הדבר חשוב ביותר הוא שכאשר נפתח את אריזת האוכל, נמצא את המזון מצב סביר ובדומה לאופן בו הוא נארז בבוקר. כדאי להצטייד בתחילת השנה בקופסת אוכל נוחה שתוכל להכיל את האוכל שלכם לאורך היום. שימוש בקופסא ולא בשקיות עוזר לנו גם בשמירה על איכות הסביבה.
  2. ארוחה בקופסה: כשלא רוצים כריך ניתן לבחור בסוגים אחרים של מזונות המחזיקים מעמד עד לארוחת העשר ושניתן לאכול אותם עם מזלג או אף עם היד. הנה מספר דוגמאות: ביצה קשה עם מגוון ירקות חתוכים ופרי. יוגורט טבעי, פרי ומעט גרנולה. ירקות חתוכים עם זיתים ללא גלעינים ופסטה פנה. סלט בטטה, עדשים שחורות ועלי ביבי, לתבל עם רוטב שמן זית ולימון שמביאים בצנצנת נפרדת. ירקות חתוכים וגרגרי תירס ואפונה. סלט קינואה אדומה, חמוציות ועשבי תיבול. והאפשרויות עוד רבות מאוד.
  3. זכוכית או פלסטיק: מגוון קופסאות האוכל היום הוא רחב. ההמלצה היא להיעזר בכלי זכוכית למי שמחמם אוכל בעבודה או לפחות פלסטיק המיועד לחימום. עבור הילדים מומלץ לשים את המזון בקופסאות קטנות נוחות לפתיחה ולסגירה או קופסא אחת מחולקת לתאים. במידה ושי רטבים מומלץ לשים אותם בצנצנות קטנות או קופסאות פלסטיק קטנות. בדקו היטב שהנוזל לא נשפך מהן והן לא נפתחות בקלות.
  4. ירקות ופירות: מומלץ מאוד לשלב ירקות ופירות בארוחות במשך היום. כדאי להכין את הירקות והפירות בבוקר, לשטוף אותם ולחתוך לחתיכות גדולות. אם אפשר להימנע מחיתוך הירקות, הדבר יסייע בשמירה על מרקם הירק והפרי ועל האיכות התזונתית. לא מומלץ לחתוך עגבניות. העדיפו לקחת עגבניות שרי. נוסף על כך, רצוי לא להמליח את הירקות או לשים רוטב מראש.
  5. כריכים: כריך יכול להיות פתרון מזין ואיכותי לארוחה מחוץ לבית. המרכיב החשוב ביותר בכריך הוא הלחם. ההמלצה היא לבחור בלחם מדגנים מלאים. חשוב לקרוא את תוויות המזון ולוודא שעיקר הקמח בלחם הוא קמח מלא, קמח חיטה או שיפון. מומלץ לקנות לחם פרוס. לרוב פריסה בבית גורמת לנו לפרוס את הלחם לפרוסות רחבות מדי. חשוב שהלחם יהיה טעים ולא יתייבש מהר מידי.
  6. ממרחים: חשוב לגוון בממרחים על מנת לשמור על העניין באוכל. ישנם ממרחים נפוצים ומוכרים כגון חומוס, טחינה, גבינות, אבוקדו, ביצה וטונה. מומלץ לנסות גם ממרחים ביתיים נוספים כגון סלטי חצילים, סלט קישואים, ממרח עגבניות מיובשות, פלפל קלוי, ממרחי עדשים וכן תוספת ירק בכריך. מומלץ לבחור במגוון ירקות שאינם מגירי נוזלים כגון גזר, פלפל, כרוב, מלפפון, נבטים, עלי חסה וביבי וכן עשבי תיבול כגון פטרוזיליה, בזיליקום ועירית.
  7. תכנון מוקדם: קיבעו לעצמכם ועם הילדים בכל ערב מה תכינו בבוקר. אל תשאירו את החשיבה והאלתורים לבוקר.
  • המידע באדיבות: מיכל סוקמן, דיאטנית במכבי שירותי בריאות.