למה לא בא לי? 10 סיבות לחוסר חשק מיני

האם חיי המין שלכם אפורים ומשעממים, או אולי רק זיכרון חולף של תחילת חיי הנישואין? דעו שלחוסר חשק מיני יכולות להיות סיבות רבות, פיזיולוגיות ופסיכולוגיות.

מתח

חיי היומיום גורמים לנו לפתח מתחים רבים. עבודה, סידורים, קרובי משפחה, שמחות, אירועים ואינסוף מטלות ודאגות ממלאות את הראש ומשאירות מעט מקום לתשוקה ואינטימיות.

נסו להפיג את המתח באמצעות שיטות שונות שניתן ללמוד בקלות והיוועצו בפסיכולוג או מטפל.

מהחיים למיטה

קשיים ואי-הסכמות בחיי הנישואים משפיעים ללא היכר על חיי המין של בני הזוג. במיוחד בקרב נשים, נושאים רגשיים לא פתורים יכולים לגרום להיעדר חשק מיני ואף הימנעות מכוונת ממין.

דברו עם בן או בת הזוג, הבינו את הקשיים ופעלו לפתרונם, גם אם יש צורך לערב מטפל שיגשר ויסייע. הליבידו שלכם יגיד לכם תודה.

אלכוהול

כוס יין או שתיים יכולות בהחלט לעזור לחמם אווירה מינית ולדכא עכבות, אבל שתיה מופרזת על בסיס קבוע מדכאת את החשק המיני וגם הופכת את המשתמש לפחות מושך למין השני. להיכנס למיטה עם בן זוג שיכור כלוט הוא חוויה די מדכאת.

חוסר שינה

רבים מאיתנו צוברים מינוס הולך ותופח של שעות שינה להן זקוק הגוף ואחד הנפגעים הראשונים הוא החשק המיני. העייפות שנגרמת מחוסר שינה או הפרעת שינה יגרמו לכך שהגוף יעדיף לישון במיטה ולא לעסוק בה בפעילויות זוגיות.

הורות

הופעתו של תינוק חדש במשפחה הוא שמחה, אבל עם השמחה מגיע שינוי קיצוני בסגנון החיים ובהרגלים. קשה למצוא זמן לאינטימיות עם הילדים בבית. עשו לעצמכם טוב, והתפנקו בשמרטף שיפנה לכם את הזמן לזוגיות שלכם מדי פעם.

תרופות

פתרונות רבים לתחלואים שונים כוללים בתופעות הלוואי ירידה בחשק המיני. בין התרופות הללו: תרופות לטיפול בדיכאון, בלחץ דם גבוה, אמצעי מניעה הורמונאליים, כימותרפיה, פינסטריד, תרופות לטיפוס בתסמיני איידס ואנטי-היסטמינים.

אם אתם מרגישים ירידה בליבידו כתוצאה מתרופה חדשה שהתחלתם ליטול, כדאי להיוועץ ברופא ולבדוק אם קיימת חלופה שלא תזיק לחיי המין שלכם. לעתים שינוי במינון או אף בשעת נטילת התרופה יכולים לעשות את ההבדל, אבל חשוב לא לעשות שינויים באופן עצמאי וללא פיקוח רופא.

דימוי גוף

לאופן בו אתם רואים ותופסים את עצמכם ויזואלית משפיע מאוד על החשק המיני. למשל, אישה שתופסת את עצמה רזה מדי, תהיה פחות מעוניינת ממין מאשר אישה שמוצאת את עצמה נחשקת ויפה. לבן או בת הזוג תפקיד מפתח בסיוע פיתוח דימוי גוף חיובי, אבל גם אתם תוכלו להועיל לעצמכם אם תוסיפו פעילות גופנית להרגליכם. לפעילות הגופנית לא רק תרומה לדימוי העצמי אלא גם על החשק המיני באופן ישיר.

השמנת יתר

משקל עודף רב יכול לגרום לא רק לקשיים בתפקוד המיני אלא גם לירידה בחשק. הסיבות לכך הן לא רק גופניות אלא גם פסיכולוגיות, חברתיות וקשורות באופן ישיר לדימוי גוף וביטחון עצמי.

אין-אונות

תפקוד לקוי של מנגנון הזקפה פוגע בחיי המין של גברים רבים, ובמקרים רבים נפגע גם החשק המיני כתוצאה מהפחד מכישלון. טיפול הולם למקור הבעיה, אם הוא אורולוגי או פסיכולוגי, יסייע בהחזרת הביטחון העצמי והפעילות התקינה של הגוף וגם של החשק.

מקור:
http://www.webmd.com/sexual-conditions/ss/slideshow-sex-drive-killers