לבבות שלמים הם לבבות בריאים

22805-Blog-Photo-NEW_Sex-(22282)5

אין שום חדש בכך שבעיות בתקשורת מייצרות לבבות שבורים. עוינות בין בני הזוג, כמו גם ריבים וסכסוכים תכופים, עלולים להוביל בסופו של דבר לפירוקה של הזוגיות. אבל האם ידעתם שתקשורת לקויה משפיעה לא רק על הלב המטאפורי, אלא גם על זה הממשי?

מחקר שנערך באוניברסיטת יוטה בארה"ב מצא כי תקשורת לקויה, המכילה סממנים של עוינות ושתלטנות, משפיעה באופן ברור על בריאות הלב. המחקר בדק את צורת התקשורת של 150 זוגות בגילאי 70-60 לאורך כמה שנים. במהלך המחקר נתבקשו בני הזוג לדבר על נושאים שנויים במחלוקת הקשורים לחייהם (ילדים, כסף, עבודות בית וכדומה). בשלב מאוחר יותר העבירו את הנבדקים בדיקת CT של הלב במטרה לאבחן את מצב העורקים הכליליים של הלב.

תוצאות המחקר הראו כי גורם העוינות משפיע מאוד על נשים, בין שמדובר בעוינות שהופנתה כלפיהן ובין שמדובר בעוינות שהפגינו בעצמן. בדיקות ה-CT הצביעו על כך שהעוינות הובילה להצטברות של פלאק בעורקים, דבר התורם לחסימתם.

ומה בנוגע לבני המין השני? בקרב הגברים נמצא כי גורם השתלטנות, בין שהוא נגרם על ידם ובין שהוא נכפה עליהם, הוביל אף הוא לחסימת העורקים ולהתפתחותה של טרשת עורקים.

המסקנה שהסיקו החוקרים היא ברורה: בכדי לשמור על בריאות הלב מומלץ לא רק לדאוג לעצמכם, אלא גם לבני ולבנות זוגכם. יחס חביב, דיבור רגוע ונעים, חיוך, אמפתיה וסבלנות תורמים לא רק לזוגיות טובה, אלא גם לבריאות הלב שלכם. הנה משהו ששווה לכם לקחת ללב.