השמנת יתר פוגעת בחשק המיני

22805-Blog-Photo-NEW_Sex-(22167)1

השמנת יתר הפכה בשנים האחרונות לנפוצה יותר ויותר בעולם המערבי, הן בשל תרבות הצריכה והשפע המערבית שהפכה את המזון עתיר הקלוריות לזמין בכל שעות היום לכל דורש והן בשל היעדר המודעות לחשיבותה של פעילות גופנית. השמנת יתר פוגעת, כך מסתבר, לא רק בבריאות הכללית וכן מעלה את הסיכון לסיבוכי בריאות והתקפי לב, היא גם פוגעת בחשק המיני. החדשות הטובות הן שבעזרת מספר שינויים באורח החיים אפשר (ובינינו, גם כדאי) לשפר את מצב הליבידו.

מחקר שנעשה בנושא מצא כי 30% מהנשים והגברים הסובלים מהשמנת יתר סובלים במקביל גם מבעיות בחשק המיני ומתפקוד מיני לקוי. התופעה שכיחה יותר בקרב גברים כיוון שרמות כולסטרול וסוכר גבוהות בדם אצלם, מובילות להסתיידות עורקים וכלי דם המובילים לאיבר המין –דבר המשפיע משמעותית על היכולת להגיע לזקפה. לאורך זמן יכולה בעיה זו לגרום לגבר לאובדן החשק המיני וכמובן לפגיעה בדימוי העצמי.

דיברנו על גברים, אבל הם לא לבד בבעיה. גם בקרב בנות המין היפה נרשמת פגיעה בחיי המין כתוצאה מהשמנת יתר. המחקר הצביע על כך שהשמנה אצל נשים גורמת לשיבוש זרימת הדם בכלי הדם המובילים לאיבר המין הנשי. כלי דם חסומים או צרים גורמים לאיבוד הרגישות והתחושה באיבר המין הנשי ומכאן לקושי בהגעה לאורגזמה.

אבל החוקרים מספקים גם מידע מעודד, לדבריהם גם ירידה של 5 קילו במשקל יכולה להביא להמרצת הורמוני המין (הטסטוסטרון בראשם) ולגרום לשיפור משמעותי בחשק המיני.
הקפדה על תזונה דלת שומן ואכילת פירות וירקות אף היא מסייעת באיזון רמת הסוכר והכולסטרול וממריצה את הליבידו גם בלי ירידה במשקל.

נוסף על כל אלה מומלץ לעסוק בפעילות גופנית, התורמת להזרמת הדם אל אזור האגן וכמובן תוביל לתפקוד טוב יותר של איברי המין הגבריים והנשיים. מומלצות במיוחד פעילויות שממריצות את זרימת הדם לשרירים הגדולים בירכיים בישבן ובאגן כמו יוגה, הליכה מהירה או רכיבה על אופניים למשך 20 דקות ביום 3 פעמים בשבוע. הפעילות תשפר את זרימת הדם ותביא לשיפור בסיכוך, בעוררות מינית וביכולת להגיע לאורגזמה.