לכבוד הוולנטיין: האוכל שיתבל לכם את חיי המין

עוגיות בצורת לב

מדוע מכונה החופשה שלאחר החתונה ירח דבש? מה קורה לנו במוח כשאנו אוכלים ואילו מזונות מגבירים לנו את החשק המיני? ריכזנו לכם רשימה של מזונות שמעוררים תשוקה עוד משחר ההיסטוריה ויוסיפו לכם טעם לחגיגות הוולנטיינ'ס

אוכל כבר מזמן הפך להיות יותר מאוסף פרטי מזון שנועדו לקיום פיזי והפך לחגיגה אישית וחברתית, שיכולה להכניס תשוקה, התרגשות וסיפוק לחיים. אנשים אוכלים כדי ליהנות מהאכילה, מהתחושה שגורמים אותם כימיקלים שמשתחררים מהמוח לדם בזמן האוכל ומהיחסים הנוצרים בעת אכילה בצוותא. למרות שאין תיעוד מדעי שמוכיח קשר בין מאכלים מסוימים לרמת התשוקה ביחסי המין, ישנם מאכלים להם משויכות סגולות והשפעות שונות על האיכות יחסי המין, החל ממאכלים מסירי עכבות דרך מאכלים מעוררי תשוקה ועד מאכלים שסתם טובים לזרימת הדם לאיברים האינטימיים.

פירות וירקות מעוררים
לא צריך להסביר למה ירקות מאורכים כמו בננה, אספרגוס, מלפפון, או גזר עלולים להיתפס כארוטיים. האצטקים כינו את עץ האבוקדו "עץ האשכים" כיוון שהם גדלים בזוגות, היוונים והרומאים הקדמונים האמינו כי עץ התאנה מחזק את האון המיני וגם עצי הרימון כונו "תפוחי האהבה".
ומסתבר שהם לא טעו, הפירות והירקות ללא קשר למראה שלהם, עמוסים בויטמינים ומינרלים הדרושים לייצור הורמוני מין והכרחיים ליצירת גירוי והנאה.

שוקולד
סוּפר על מוֹנטֶזוּמה, שליט אצטקי, שהיה צורך 50 כוסות של שוקולד ביום בשביל הגבריות.
פולי עץ הקקאו מכילים פֶּנטילאָמין, אשר בהגיעו למחזור הדם גורם לשחרור אנדורפינים, חומרים כימיים המשפיעים על רמת ההנאה  ומעוררים את החשק המיני. שוקולד מכיל גם רמות גבוהות של חומרים נוגדי חמצון, המשפיעים על רמות הכולסטרול בדם, מונעים דלקות בכלי דם ותורמים לזרימתו התקינה (מרכיב חשוב ביצירת הזיקפה הגברית).

דבש
תהיתם מהיכן הגיע המינוח "ירח דבש"?
לפני שנים, נשואים טריים שזה עתה התחתנו שתו במהלך החודש הראשון לנישואיהם "יין דבש",
על מנת לשפר את כושרם המיני. היום השתנו פני הדברים וזוגות מעדיפים שבוע בקריביים, אבל אותם זוגות אירופאים למעשה העשירו את גופם בהמון ויטמינים מינרלים ונוגדי חימצון.

סלמון
רוצים לשחות כמו דג בין הסדינים? סלמון יכול לעזור. הדג מהווה מקור לאומגה 3, הידוע כמשפר מצב רוח ובנוסף מכיל ויטמין D, המעלה את רמות הסֶרוֹטוֹנין ולמעשה משמש כמו תרופה נוגדת דיכאון.

שום
כן כן, מה ששמעתם. שום עשיר בנוגדי חימצוּן שמגנים על התאים ויכול לשפר את זרימת הדם ולעורר תשוקה. וכן, זה מסריח. אז רק תקפידו לאכול את אותה כמות של שום כמו הפרטנר שלכם למיטה, כי הריח עלול להישאר איתכם לאורך זמן.

אלכוהול
נו, צריך להוסיף עוד משהו לגבי המשקה הזה?
חוץ מהתדמית הסקסית שנוצרה לאלכוהול הודות לפרסום מאסיבי לאורך השנים, משקה אלכוהולי אחד ביום יכול לסייע במניעת מחלות לב, דבר שישפיע לטובה על זרימת הדם.
אבל (כן, יש פה אבל גדול) שתייה מופרזת שלו יכולה להשפיע לרעה על הזקפה.
מיותר שנפרט מה זה עלול לגרום לחיי האהבה שלכם, אז בלי להגזים, כן?

בתיאבון!