איך לנהל חיי מין מסעירים בתוך השגרה הדוחקת

רובנו יכולים לזכור את הרגעים החמים והתכופים בהם הרומנטיקה היתה רעננה עם בני הזוג. אך בסופו של דבר גם הלהבה של חיי מין טובים יכולה לדעוך. במרוצת השנים, הלבנים הסקסיים מתחבאים יותר עמוק במגירת הגרביים, שמני העיסוי הארומאטיים מעלים אבק ליד התרופות בארון ואתם ובני זוגכם נשארים עם מה שמרגיש כמו הד עמום של חיי מין מסעירים.

כיצד שומרים על חיי מין טובים כאשר השגרה דוחקת ולוחצת? איך שומרים על הסערה לאורך השנים? מומחה למיניות מייקל קסלמן וד"ר לואן קול ווסטון, מטפלת מינית מוסמכת, מגישים עשר עצות כיצד לנהל חיי מין מרגשים בתוך השגרה.

  1. שריינו זמן מראש: זוגות קובעים לצאת לבלות ביחד, לדבר על בעיות מהותיות, לבקר חברים, ולטייל, אין סיבה שלא תקבעו זמן לסקס. שתו יין לאור נרות, בקרו במסעדה אהובה ופנקו את עצמכם בדברים האהובים עליכם שיוצרים אווירה רגועה ונעימה.
  2. מצאו מקומות לינה חלופיים: סדר היום שלכם עמוס עבודה, סידורים, ילדים ובסוף היום המתיש חדר השינה מבולגן ועמוס וקשה למצוא בו את השקט והרוגע לחיי מין. לכן מידי פעם צאו למקום בו אין תזכורת לחיי היום-יום שלכם: צימר בעין כרם, בית מלון, אוהל לצד הכינרת. "הסקס הכי טוב הוא כשאתה לא חושב על העבר או העתיד, רק על ההווה" אומר קסלמן "קשה להגיע לשם כשאתה בחדר בו תמיד יש תמונה של סבתא שלך מחייכת אליך".
  3. עצבו מחדש את חדר המיטות: חיי מין מבוססי מלונות (ושמרטפים ללילה) יכולים להיות בעיה אלא אם אתם עשירים או חסרי ילדים. אז בנוסף לכמה טיולים אל מחוץ לבית, עשו גם בבית כמה שינויים. "חדר השינה יכול לייצר הרבה אסוציאציות של חיי יום-יום", אומרת ווסטון, "אבל אם אתם יכולים להפוך את חדר השינה למשהו חדש ושונה, זה יכול להוות הבדל גדול. אתם לא צריכים משהו שיבהיל את הילדים ואת עוזרת הבית", היא אומרת ומוסיפה מספר דוגמאות: קנו סט מצעים חדש, פנו את פח הזבל, פנו את הצעצועים של הילדים וערימות הכביסה ושקלו להוציא את הטלוויזיה מחדר השינה.
  4. גלו מה אתם באמת רוצים: לכל אחד יש פנטזיה מינית מסוג זה או אחר. אבל לחלק מהאנשים הפנטזיות האלה יכולות להיות קבורות עמוק בתוכם. "חלק מהאנשים לא צריכים לעבוד קשה כדי לגלות מה מגרה אותם" אומרת ווסטון. " אם בני הזוג שלכם פונים אליכם הלילה ושואלים 'מה הפנטזיה המינית האולטימטיבית שלך?' או 'מה היית רוצה לשנות בדרך בה אנו עושים סקס?' הייתם יודעים מה לומר? אם אתם לא בטוחים, אתם לא לבד. לדעת מה אתם רוצים זה המפתח לחיי מין טובים יותר" היא אומרת.
  5. גלו מה בני הזוג שלכם רוצים: שאלו את בני הזוג שלכם את אותה שאלה ששאלתם את עצמכם. ווסטון וקסלמן מספרים שאחת התלונות התדירות שהם שומעים היא, שאחד מבני הזוג רוצה יותר סקס מאשר השני. חלק מהאנשים מניחים שפשוט יש להם דחף מיני יותר גדול משל בני זוגם. אבל אולי פשוט בני הזוג מחפשים משהו שונה מחיי המין שלהם ולא הרגישו שהם יכולים לבקש. אז תעלו את הנושא. שיחה פתוחה יכולה לקרב אתכם אחד לשני וקרוב לוודאי זה יהפוך את חיי המין למעניינים יותר לשניכם.
  6.  נסו משהו חדש: ההצעה לנסות משהו חדש בחדר המיטות היא מובנת מאליה, אולם להרבה אנשים קשה למלא אחר הצעה זו. "אצל הרבה זוגות, ככל שהם יותר זמן ביחד כך הם פחות נועזים מינית", אומרת ווסטון ומוסיפה "ההיגיון אומר שזה יהיה הפוך, שככל שלזוג יותר נח אחד עם השני כך הם ירגישו יותר בטוחים לנסות דברים חדשים. אך לא כך הוא הדבר".
  7. אל תתעלמו מבעיות במיניות: למרות השיח הפתוח בנושא מיניות, רבים עדיין לא מקבלים את הטיפול לו הם זקוקים. "לעיתים קרובות אנשים עם בעיות מיניות נמנעים מפעילות מינית מפני שהם לא רוצים להתמודד עם כשלון" אומרת ווסטון. לדבריה הטיפולים אינם רק בבעיות זקפה. יותר ויותר נשים מתלוננות על בעיות בקיום יחסי מין, כמו כאב בזמן משגל או אי היכולת להגיע לאורגזמה. "סיכה היא חשובה", אומרת ווסטון. "במונחים של גירוי, סיכה אצל אישה היא כמו זקפה אצל גבר."
  8. התקדמו לאט: חלק מהזוגות מגלים שככל שהם יחד יותר זמן, כך המפגשים המיניים שלהם נעשים דומים יותר לפגישת עסקים, נטולת גינונים והרעפות. קסלמן טוען שבמיוחד לגברים יש נטייה להתקדם מהר מדָי וגברים רבים מגלים שהבעיות המיניות שלהם, כמו שפיכה מוקדמת, פוחתות ככל שהם לומדים לקחת את הזמן.
  9. אל תתעסקו במה האחרים עושים: ווסטון וקסלמן אומרים שאחת השאלות הכי שכיחות שהם מקבלים היא "כמה אנחנו אמורים לעשות את זה?". קסטלמן מבחין כי החברה בה אנחנו חיים מעודדת אותנו לחשוב שאנחנו לא עומדים בדרישות. אז באיזו תדירות אתם "אמורים" לעשות סקס? "אין על כך תשובה", אומרת ווסטון, "תפסיקו לחשוב כמה סקס אתם אמורים לעשות ותתחילו לחשוב כמה אתם רוצים לעשות".
  10. תמשיכו לנסות: להשגת חיי מין טובים יותר תצטרכו לעבוד קצת. ייתכן, שחלק מהנסיונות יכשלו לחלוטין. ניסוי במשחק תפקידים יכול להפוך למגוחך ונרות ריחניים עלולים לגרום לעיטוש אלים. לנסות משהו חדש תמיד כרוך בסיכון של כשלון. אבל הדבר החשוב הוא להמשיך לנסות בכל מקרה. אל תתנו למודעות עצמית לכפות עליכם ללכת על בטוח. לעולם אסור להתפשר על חיי מין בינוניים.

מקור: http://www.webmd.com/sex-relationships/guide/10-secrets-to-better-love-life?page=4