אביב הגיע, זמן להתנקות מבפנים ומבחוץ!

ניקיון הפסח הפך ברבות השנים למסורת חיונית שאינה רק מקדמת את רוח החג, אלא מאווררת את הנפש, ומאפשרת לחלל הפנימי והחיצוני להתחדש.

תרבויות האדם לדורותיהם ניקו אינסטינקטיבית את עצמם וסביבת חייהם עם בוא האביב. זה בדיוק הזמן בו עגמומיוּת החורף, הקור וההתכנסות המאפיינים את העונה הקרה, מפנים דרך לפריחה והתחדשות. אפשר להוציא כסף רב על מעצבי פנים, מאמני כושר ומורים רוחניים ואפשר להתחיל לבד ולבחור בדרך המתאימה לנו. כמה עצות לחג שיאוורר את הנפש ולא את חשבון הבנק:

לפי הרפואה הסינית, כיס המרה והכבד מתנקים מרעלים בימים אלו. המרפאים הסינים ממליצים להשכים קום ולהקדים לישון, להתעמל, להתמתח, ולהביע רגשותיך באופן חופשי.

ניתן להתייעץ עם מומחים לרפואה טבעית שיעניקו שלל מתכונים ועצות לניקוי יסודי של הכבד וכיס המרה ובינתיים ניתן ליישם גם כמה טיפים לבד:

  1. לאכול: שעועית, אורז חום, סובין, שיבולת שועל, ירקות ופירות ועוף או הודו אורגני.
  2.  לשתות: מיץ אלוֹוֶרה, תפוחים, אספרגוס, עלי סלק, כרוב, עלי גזר, סלרי, מלפפונים, פטרוזיליה ולפת.
  3.  לבשל: מרק ירקות מעלי מנגולד, כרוב, חרדל, שן הארי, כרוב ניצנים, צנון, אצות, פטריות שיטאקי, כוסברה, שום, כרישה, שומר, אניס, ג'ינג'ר וכורכום.
  4. עם בוקר: לסחוט לימון לתוך 340 סמ"ק (כוס וחצי) של מים חמים ולשתות זאת דבר ראשון בבוקר.
  5. לרחוץ: באמבט רווי חליטות שוּמר, אקליפטוס, מנטה, קינמון ומלחים. הטבילה במי הצמחים תמשוך את הרעלים מהגוף החוצה.

לימי הניקיון מומלץ לבחור מוצרים שאינם מזהמים את הסביבה. אריכות ימים פירושה להגן על עצמנו גם מפני מוצרים שהם לא בריאים. חומרי ניקוי ביתיים המכילים כלור או כימיקלים אחרים, עשויים להזיק לבריאותנו, ולטווח הארוך לסביבתנו. כפתרון יעיל, אפשר להכין חומר ניקוי ביתי מכוס חומץ המדולל בכוס מים. אופן השימוש הוא כשאר חומרי הניקוי והוא יעיל למטבח, לאמבטיה, לאריחים, לחלונות לאסלות, למראות, ואפילו לשטיחים. עוד תחליף נהדר לאבקת הכלור הרעיל הוא סודה לשתייה.

לאוורור החלל הביתי והתחדשותו, אין צורך בשיפוץ יקר. אפשר להתחיל מפינוי חפצים ישנים ומקולקלים, רהיטים ישנים ופגומים, מכשירים שמעולם לא הופעלו. חלקם יכולים לשמש עמותות שונות, ואחרים את פחי המחזור. תגלו במהרה שהבית מרווח יותר, ונעים לחיות בו.

ימי האביב ספורים ולפני שנבחין בכך יגיע הקיץ ואיתו החום הכבד. נצלו הזדמנות זו לספירת מלאי מחודשת במעמקי ארון הבגדים. סוודר שלא נלבש כל החורף לא יהפוך להיות אהוב בחורף הבא. מכנס קטן מידי שמחכה כבר שנתיים לדיאטה המיוחלת, יכול לעבור הלאה. כשהקילוגרמים יישלו, זו תהיה סיבה מצוינת לקנות מכנסיים חדשים. חורים שתמיד אמרתם שתתקנו, מעילים מהעשור הקודם, או פרטי לבוש שמחכים לאופנות אחרות, צוברים אבק ועש, תופסים מקום יקר, ויכולים לשמח אנשים שזקוקים להם באמת.

לפני שנִגשים למלאכה, שאלו את עצמכם בכנות בכמה מהחפצים בבית, בגדים, רהיטים ומכשירי חשמל, אתם יודעים בוודאות שלא תשתמשו יותר לעולם?

מקור: http://health.yahoo.net/experts/drmao/spring-cleaning-inside-and-out