מתוקים ולא מסוכר

זמן קריאה: 2 דקות
|
25 במאי 2020

תזונה בריאה לילדים

זה לא סוד שעוגה היא לא מלפפון, אבל איך אפשר לגרום לילד שלנו לאכול משניהם במידה טובה? צפו ב-5 הרגלים קטנים שיעזרו לכם

לפעמים נדמה שאנחנו לא יודעים מה היינו עושים בלי מתוקים – עוגה ליום הולדת, קינוח בסוף ארוחה, גלידה בים או עוגייה קטנה לפתוח איתה את היום. כל נגיעות המתוק האלו בחיים שלנו לרוב מצטברות לצריכה מוגברת של סוכר שלא עושה עמנו חסד, במיוחד לא כשמדובר בילדים. והאמת היא, שאם לא נחשוב על סוכר כל כך הרבה ביום-יום, נראה שאנחנו יכולים להסתדר ממש טוב בלעדיו.

כחלק מההסתגלות לשגרה חדשה ובריאה יותר, אין זמן טוב מעכשיו להפחית בצריכת המתוקים והמאכלים המעובדים בבית ומחוצה לו ולהתחיל לצרוך אוכל איכותי, טרי ולא פחות טעים.

5 הרגלים שיעזרו לכם להפחית את צריכת המתוקים הביתית:

  1. שומרים על הסימונים
    היעזרו בסימונים על אריזות המזון והשתדלו להימנע ממזונות המסומנים כבעלי שומן רווי, או נתרן וסוכר בכמות גבוהה.
  2. מקפידים על ארוחות
    הקפידו על ארוחה מסודרת בשעות קבועות. לילדים קיבה קטנה וברגע שיאכלו עוגה וחטיף,
    לא יהיה להם מקום לארוחה מזינה בשעות הבוקר, צהריים או ערב.
  3. מתוקים מכינים בבית
    מזון עשיר בסוכר ושומן מעובדים יכול אולי לספק אנרגיה ותחושת שובע אבל אין לו שום ערך תזונתי. אם עדיין בא לכם קצת מתוק בבית, מוטב שתכינו בעצמכם עם הילדים מתוקים מופחתי סוכר, קמח וחומרים מעובדים נוספים.
  4. מפחיתים פיתויים
    לילדים קשה לדחות סיפוקים. כדי לחסוך מהם את ההתמודדות עם פיתויים, אפשר לספק היצע אחר – של מאכלים ביתיים, חטיפי בריאות, ירקות ופירות.
  5. לא כל חגיגה חייבת עוגה

הזמנים משתנים וזו הזדמנות מופלאה לשנות הרגלים. נסו לחשוב מחדש על המסר: האם באמת הדרך היחידה לציין שמחה או חגיגה היא באמצעות מתוקים?

 

שיהיה בהצלחה ויום מתוק!