רגע בשבילך לפעילות גופנית

זמן קריאה: 2 דקות
|
3 במרץ 2020

לפעילות גופנית בקרב נשים יש חשיבות מכרעת לאורך כל מעגל החיים ושלביו השונים – החל מילדות, דרך גיל ההתבגרות, בגרות מלאה וגיל המעבר. חשוב לאמץ הרגלים של פעילות גופנית סדירה וקבועה כבר בגילים מוקדמים כחלק משגרת חיים בריאה

 

סוג הפעילות
חשוב שתבחרי את הפעילות הגופנית הנכונה עבורך, כך תוכלי להתמיד בה ואף ליהנות ממנה. באפשרותך לבחור בהליכה מהירה, ריצה, אופניים, ריקוד, שחייה, התעמלות, מכון כושר, ואף לשלב כמה מהן.

כמה
כל יום.

משך
בהדרגה 90-30 דקות ביום, בהתאם לרמת הסיכון. אפשר לצבור את הדקות האלה במהלך היום.

עצימות
בהדרגה עד 75% מהדופק המרבי (220 פחות הגיל) או לפי תחושת קושי בדיבור תוך כדי המאמץ – כשניתן לדבר במהלך הפעילות, אך לא בקלות ובאופן שוטף.

אימון כוח לחיזוק השרירים
בכדי למנוע פציעות שריר-שלד ודלדול השרירים, רצוי לשלב אימון במשקולות או גומיות כושר 3-2 פעמים בשבוע. 16 חזרות לכל תרגיל, 2 סטים. כשלושה-ארבעה תרגילים סך הכל.

ועוד רגע בשביל הגוף
לחיזוק השרירים בכלל ושרירי רצפת האגן בפרט יש חשיבות גדולה. חיזוק שרירים, מתיחות ושחרור הן רק חלק מהתרגילים שמומלץ לבצע ברמה יומיומית. כמה רגעים ביום יכולים לעשות את ההבדל.

חיזוק שרירי רצפת האגן
רצפת האגן ממוקמת בתחתית האגן ומורכבת משרירים, רקמות חיבור, כלי דם ועצבים. תפקידיה העיקריים הינם לתמוך באיברי האגן, לסייע לייצוב הגוף ולאפשר תפקוד תקין של מערכות המין, השתן והצואה. תפקוד לקוי של שרירי רצפת האגן שכיח, ועלול להתפתח במהלך החיים בנסיבות שונות: במהלך היריון או לאחר לידה, בעקבות ניתוחים באזור האגן, או כחלק מבעיות רפואיות כגון כאבי גב תחתון, סוכרת, מחלות נוירולוגיות ומחלות ריאה.

מה כולל הטיפול הפיזיותרפי לרצפת האגן?
לאחר תשאול ואיסוף המידע הרלוונטי, תתבצע בדיקה של רצפת האגן ואזורים רלוונטיים נוספים. בהתאם לכך תתקבל החלטה על ידי פזיוטרפיסטית מומחית לרצפת אגן, בשיתוף איתך, באשר לדרך הטיפול.

הטיפול כולל מספר מרכיבים, שיותאמו על ידי הפיזיותרפיסט בהתאם למצבך:

  • הדרכה להפעלה נכונה של שרירי רצפת האגן לצורך חיזוק והרפיה.
  • המלצה להרגלי התרוקנות נכונים.
  • תרגול שרירי רצפת האגן והדרכה לשימוש נכון בגוף בזמן תרגול ובחיי היומיום.
  • שימוש במכשור כמו ביופידבק או גירוי חשמלי לפי הצורך.

פעילות מהנה ובריאה!