עולים שלב: כיצד למצוא את הפעילות הגופנית המתאימה לנו?

זמן קריאה: 2 דקות
|
12 בדצמ' 2018

בחורה בטייטס שחור וגופייה צהובה עולה במדרגות

כולנו מודעים לחשיבות של פעילות גופנית עבור הבריאות שלנו, אבל לא כולנו מצליחים ליישם ולשלב אותה בשגרת יומנו. איילת פלד, תזונאית ומנחת קבוצות לשינוי הרגלי אכילה ואורח חיים, משתפת בסיפור אישי על האהבה שלה לטיפוס הרים ומדרגות, ומסבירה כיצד למצוא את הפעילות הגופנית האהובה עליכם ולהתמיד בה  

על חשיבות פעילות גופנית ויתרונותיה הרבים אנו בטוחים ששמעתם רבות, כמו גם על ההמלצה של ארגון הבריאות העולמי לעסוק בה בקביעות כ-150 דקות בשבוע. אולם למרות שכולנו יודעים עד כמה היא מומלצת, חשובה ובריאה לנו, בפועל רובנו מתקשים להתמיד בביצועה מכל מיני סיבות ושלל תירוצים.

מדוע חלקנו בכל זאת מצליחים לעמוד באתגר?

אם תשאלו את אותם המתמידים מה גורם להם לעשות פעילות גופנית, אני מניחה שיענו כי מצאו פעילות שאינה מצריכה התארגנות גדולה מידי (למשל לנסוע מרחק רב), היא חינמית ו/או אינה יקרה מדי עבורם, זו פעילות שהם די נהנים לעסוק בה והרווחים שלהם ממנה גדולים מספיק כדי להמשיך להתאמץ לבצעה על אף הקשיים. כשם שאין תפריט אחד שמתאים לכולם, כך גם אין פעילות גופנית אחת שמתאימה לכולם. אחד יכול לצעוד אך לא לרוץ, השני יתאהב בספינינג אך לא יסבול פילאטיס וכו'. במידה ונמצא פעילות גופנית המותאמת לנו אישית, כלומר אחת שתתאים ליכולות, ללוח הזמנים ולהעדפות שלנו, הסיכוי שנתמיד בה לאורך זמן ושהיא תהפוך לחלק מאורח החיים והשגרה שלנו יעלה.

מטיפוס מדרגות לטיפוס הרים

לפני כ-3 שנים תכננתי חופשה בחו"ל שכללה בין היתר טרק בהרי הדולומיטים שבאיטליה. קראתי באתר שמתמחה בטרקים, שמומלץ להתאמן בטיפוס במדרגות כהכנה (היום הראשון כלל טיפוס ארוך לגובה רב), ומכיוון שחברה שלי גרה בבניין בן 23 קומות החלטתי לנסות ולהתאמן שם. לקחתי אתי מגבת ובקבוק מים והתחלתי לטפס. לא אשקר, בהתחלה זה היה קשה ועצרתי פעמים רבות, אבל ככל שהתמדתי זה הפך לקל יותר ובכל אימון הוספתי עוד ועוד קומות.

הטרק נגמר, ובדיעבד אני יכולה לספר כי מזל שהתאמנתי היות והיה לי קשה מאוד למרות ההכנה ואיני רוצה לחשוב מה היה קורה אילולא התאמנתי. יתרה מכן, מכיוון שנהניתי מהפעילות הזו והיא עזרה לי בחיטוב, בחיזוק הגוף ובשיפור סיבולת לב ריאה, המשכתי לעשות זאת גם כשחזרתי מהטרק.

היום אני מטפסת פעם בשבוע את אותן 23 קומות 4 פעמים ברצף (בחשבון פשוט זה יוצא 92 קומות) למשך כ-50 דקות. החיסרון היחיד הוא שלצערי איני פוגשת במדרגות את דיירי הבניין, אלא רק במעלית חזרה מטה. מה שכן, הצבתי לעצמי יעד חדש – לטפס 100 קומות בכל אימון.

אני מצאתי את הפעילות הנכונה עבורי, מה הפעילות שלכם?

חשוב לציין כי חובה להתייעץ עם רופא לפני שמתחילים לעסוק בפעילות גופנית מאומצת ולבדוק האם היא מתאימה עבורכם מבחינה בריאותית.

בהצלחה, בהנאה ובעיקר הנעה!

איילת פלד, תזונאית ומנחת קבוצות לשינוי הרגלי אכילה ואורח חיים