עולים שלב: כיצד למצוא את הפעילות הגופנית המתאימה?

כולנו מודעים לחשיבות של פעילות גופנית עבור הבריאות שלנו, אבל לא כולנו מצליחים ליישם ולשלב אותה בשגרת יומנו. אז איך למצוא את הפעילות הגופנית האהובה עליכם ולהתמיד בה? כנסו לקרוא ויש גם סיפור אישי מעורר השראה

מתאמנים עולים במדרגות

על חשיבות פעילות גופנית ויתרונותיה הרבים אנו בטוחים ששמעתם רבות, כמו גם על ההמלצה של ארגון הבריאות העולמי לעסוק בה בקביעות כ-150 דקות בשבוע. אולם למרות שכולנו יודעים עד כמה היא מומלצת, חשובה ובריאה לנו, בפועל רובנו מתקשים להתמיד בביצועה מכל מיני סיבות ושלל תירוצים.

לפני שתשכנעו את עצמכם שאין לכם זמן או אנרגיה לפעילות גופנית, כדאי שתדעו, שספורט לא ישאב מכם אנרגיה, אלא יגביר אותה, ישפר את הבריאות הנפשית והרגשית, יעניק לכם את כוח הגוף וגם יעזור בשמירה של משקל תקין. ולזה אין תחליף.

לכן המטרה היא למצוא את הפעילות המתאימה לכם ופשוט להתאמן. כן, גם עם לוחות זמנים מטורפים, ילדים, תקציבים הדוקים, חוסר שינה, וחלקנו, בואי נודה על אמת, גם עם אפס כישרון אתלטי. לא כולנו לינוי אשרם או ארטיום דולגופיאט. אבל הפודיום שלנו הוא למצוא פעילות ולהתמיד בה.

אבל לשבת על הספה זה לא אופציה אז בואו נמשיך לאסטרטגיות יעילות יותר.

מדוע חלקנו בכל זאת מצליחים לעמוד באתגר?

אם תשאלו את אותם המתמידים מה גורם להם לעשות פעילות גופנית, אני מניחה שיענו כי מצאו פעילות שאינה מצריכה התארגנות גדולה מידי (למשל לנסוע מרחק רב), או שמצאו כזו שאינה יקרה מדי עבורם, או אפילו חינמית. אבל בדרך כלל התשובה היא שנמצאה פעילות שהם נהנים לעסוק בה במידת מה וכן שהרווחים שלהם ממנה גדולים מספיק כדי להמשיך להתאמץ לבצעה על אף הקשיים.

כשם שאין תפריט אחד שמתאים לכולם, כך גם אין פעילות גופנית אחת שמתאימה לכולם. אחד יכול לצעוד אך לא לרוץ, השני יתאהב בספינינג אך לא יסבול פילאטיס וכו'.

במידה ונמצא פעילות גופנית המותאמת לנו אישית, כלומר אחת שתתאים ליכולות, ללוח הזמנים ולהעדפות שלנו, הסיכוי שנתמיד בה לאורך זמן ושהיא תהפוך לחלק מאורח החיים והשגרה שלנו יעלה.

ככה עושים את זה נכון

היו ראליים

הכלל הראשון יהיה – להוריד ציפיות. היו מציאותיים ואל תשבצו שבעה אימונים בשבוע אם זה לא ריאלי . התמקדו במה שאפשרי עבורכם.

כמו לוח מטרות

או במילים אחרות: יעדים. למה את מתעמלים? להישאר בכושר, לשמור כעל משקל, למען הבריאות, להעלות מצב רוח, להוסיף אנרגיה. כל התשובות נכונות. מצאו את במטרה וכשאן לכם חשק לצאת לחדר כושר או למסלול הריצה תחשבו: בול פגיעה

ועכשיו: מוטיבציה

צרו זיכרון של איך את מרגישים אחרי אימון (או למתקדמים – במהלכה) והנה, זו המוטיבציה שלכם. כשאתם כמעט מוותרים היזכרו בהרגשה הזו, איך הגוף מרגיש, כמו בילוי נהדר רק הרבה יותר מוצלח . ועכשיו היזכרו איך תרגישו בלי האימון. נכון שיצאתם אל המסלול?  .

תכנית לדבוק בה

שבצו את הפעילות בזמנים שמתאימים לשגרת היום שלכם – וצרו תוכנית אימונים. אם אתם יכולים לקום מוקדם לאימון ולסיים מוקדם זו אפשרות נוחה שמעניקה אנרגיה לבוקר ולהמשך היום..

טיפ מעשי: קבעו אימון עם חברים. לא נעים להבריז להם נכון?

לא אנשים של בוקר?

או לחילופים לא אוהבים להתאמן עם אנשים, מצאו זמן אחר אחה"צ, או בערב. עשו את הסידורים הדרושים כדי שלא יהיו הפרעות או בואו נהיה כנים-  תירוצים. הרשמו לחדר כושר, סטודיו, קבוצת ריצה, מאמן אישי – כל מסגרת שתמנע מכם לדלג על אימון, או חלילה לוותר על כל הרעיון.

גלו מה עובד לכם

כי אחרי שתתמכרו לא תוכלו בלעדיו. מצאו את הספורט שמתאים לכם, ליכולות האישיות שלכם, למבנה הגוף, למצב הכושר הגופני ולאופי שלכם. סטודיו לפילאטיס, לאימוני עיצוב וחיטוב, חדר כושר, יוגה, ריצה על המסלול, שחייה בבריכה, בים. לגמרי ניסוי ותהייה

מאמץ בלי מאמץ

כלומר: מיקום. עשי מחקר מה יש בסביבת המגורים שלכם או ליד עבודה. כי נוחות היא שם המשחק. האימון חייב להיות קרוב וזמין

כושר זה תמיד באופנה

פריטי ספורט נותנים מוטיבציה – נעלי ספורט חדשות, מכנסי יוגה אופנתיים או שעון ריצה אם טכנולוגיה זה מה שעושה לכם את זה. כל אלו יעשו את האימון הרבה יותר אטרקטיבי. אלו צ'ופרים שידרבנו אכם לצאת לאימון. יש נעלי ריצה שמעלים חיוך גדול על הפנים כל בוקר. וזה מניסיון.

ואם כבר בענייני צ'ופרים

אם יש לך אפשרות להספיק לשתות שייק בריאות אמיתי, לחטוף ארוחה טובה ומזינה בבית קפה, עם חברה או לבד, מידי פעם אחרי האימון, הכניסי את זה ללו"ז, ככה יש למה לחכות.

היו סלחנים לעצמכם מותר לפעמים להבריז

לא זה לא סותר. אם לא הצלחתם לבצע את האימון, זה לא נורא. זו בטח לא סיבה לוותר. . ראו בזה יום מנוחה לשרירים ולנפש וחזרו להתאמן ביום אחר סביר להניח שתתגעגעו

מטיפוס מדרגות לטיפוס הרים – סיפור אישי של איילת פלד, תזונאית ומנחת קבוצות לשינוי הרגלי אכילה ואורח חיים

לפני כ-3 שנים תכננתי חופשה בחו"ל שכללה בין היתר טרק בהרי הדולומיטים שבאיטליה. קראתי באתר שמתמחה בטרקים, שמומלץ להתאמן בטיפוס במדרגות כהכנה (היום הראשון כלל טיפוס ארוך לגובה רב), ומכיוון שחברה שלי גרה בבניין בן 23 קומות החלטתי לנסות ולהתאמן שם. לקחתי אתי מגבת ובקבוק מים והתחלתי לטפס. לא אשקר, בהתחלה זה היה קשה ועצרתי פעמים רבות, אבל ככל שהתמדתי זה הפך לקל יותר ובכל אימון הוספתי עוד ועוד קומות.

הטרק נגמר, ובדיעבד אני יכולה לספר כי מזל שהתאמנתי היות והיה לי קשה מאוד למרות ההכנה ואיני רוצה לחשוב מה היה קורה אילולא התאמנתי. יתרה מכן, מכיוון שנהניתי מהפעילות הזו והיא עזרה לי בחיטוב, בחיזוק הגוף ובשיפור סיבולת לב ריאה, המשכתי לעשות זאת גם כשחזרתי מהטרק.

היום אני מטפסת פעם בשבוע את אותן 23 קומות 4 פעמים ברצף (בחשבון פשוט זה יוצא 92 קומות) למשך כ-50 דקות. החיסרון היחיד הוא שלצערי איני פוגשת במדרגות את דיירי הבניין, אלא רק במעלית חזרה מטה. מה שכן, הצבתי לעצמי יעד חדש – לטפס 100 קומות בכל אימון.

אני מצאתי את הפעילות הנכונה עבורי, מה הפעילות שלכם?

חשוב לציין כי חובה להתייעץ עם רופא לפני שמתחילים לעסוק בפעילות גופנית מאומצת ולבדוק האם היא מתאימה עבורכם מבחינה בריאותית.

בהצלחה, בהנאה ובעיקר הנעה!