מתחילים שנה בריאה בצעדים קטנים

זמן קריאה: 3 דקות
|
16 בספטמבר 2020

השנה הזאת לא דומה לאף שנה אחרת, ועדיין יש דבר אחד שבטח כבר הספקתם לעשות והוא להציב לעצמכם מטרות – השנה תעשו יותר ספורט, תאכלו יותר בריא, תהיו הורים יותר טובים וכו'..

הצבת מטרות היא דבר חשוב, אבל מטרות גדולות מדי, או לא מוגדרות, עשויות לגרום לקושי להתחיל, ולהחליש את "שריר המוטיבציה", אז במיוחד השנה, זה הזמן להיות טובים לעצמכם, ולהתחיל בהרגלים קטנים של בריאות

התקופה הקרובה (ובתקווה שהיא תהיה קצרה מאוד) עומדת להמשיך ולאתגר אותנו, והיא לא הזמן לקחת על עצמכם אתגרים גדולים מדי. דווקא צעדים קטנים ומדודים שקל ליישם באופן יומיומי יאפשרו לכם לפתח הרגלים בריאים לאורך זמן ולשמר אותם.
לאחר שתראו שיפור הדרגתי בבריאות הכללית תרגישו מסופקים על כך שעמדתם במטרות שלכם. תחושת ההצלחה תחזק את "שריר המוטיבציה" מה שיאפשר לכם הצבת מטרות גדולות יותר בהמשך כשהזמן יהיה מתאים יותר.

לפניכם כמה צעדים פשוטים שמהם אפשר להתחיל:

ותרו על כוס קפה אחת ביום

במקום לצאת בהצהרות שלא תשתו יותר קפה, פשוט שימו לב למינונים והורידו בכמויות, גם הפחתה של כוס אחת של קפה היא שינוי מבורך, ואם אתם ממש רוצים שתייה חמה נסו כוס של תה צמחים.

שתו עוד כוס מים

המים חיוניים לבריאותנו. שתייה לא מספקת עשויה לגרום לכאבי ראש, עייפות, הפרעות בעיכול ותופעות אחרות. רוב האנשים לא שותים מספיק מים, אז אולי לא תתחילו ללכת קבוע עם בקבוק מים מינרליים ביד, אבל נסו לשלב במהלך היום לפחות עוד כוס אחת של מים אחרי הארוחה. זוכרים את כוס הקפה שהורדתם קודם? אפשר פשוט להחליף אותה בכוס מים.

הישארו בתנועה

בריאות טובה מחייבת תנועה. במיוחד בימים אלה שאנחנו סגורים שעות ארוכות ויושבים מול המסך. התחילו בהליכה מהירה של 10 דקות פעמיים בשבוע (בהתאם להנחיות המותרות), בהמשך הוסיפו עוד זמן וימים לצעידה. העדיפו לעלות במדרגות במקום להשתמש במעלית. תנועה תשפר את היכולת הפיזית של גופכם ואף את היכולת המנטלית.

שמרו על תזונה מאוזנת

העדיפו לחם מלא במקום לבן, וגם אורז ופסטה מלאים במקום מקביליהם הלבנים. פחמימות הן מרכיב חשוב בתזונה היומית, אך פחמימות מורכבות, במיוחד כאלה שמכילות סיבים תזונתיים, מעניקות תחושת שובע לזמן רב יותר אחרי הארוחה ושומרות על רמת סוכר מאוזנת.

החליטו על יום ללא בשר

החליטו על יום אחד שבו לא תאכלו בשר או עוף. אמנם לבקר ולעוף ערכים תזונתיים חיוביים כגון החלבון המלא, ויטמינים כמו B12 ומינרלים כגון ברזל. אך אכילה מרובה של בשר עלולה להוביל לעליה בשומנים המזיקים בדם וסיכון מוגבר לתחלואה כגון מחלות לב. במקום בשר התחילו לשלב קטניות ודגנים המספקים לנו חלבון מלא. לדוגמה הכינו מג'דרה או חומוס וטחינה. צמצום תזונה מן החי תורמת לגיוון התפריט שלנו, מצמצמת את השומן הרווי בתפריט ומגדילה צריכת ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים.

והכי חשוב – אל תשכחו לנשום

בתקופה כזו מורכבת של מתח, לחץ ואי ודאות חשוב לחזק את הנפש ודרכה גם את הגוף. קחו נשימה עמוקה ונסו לייצר שקט בתוך כל הכאוס שמסביב בעזרת תרגול מיינדפולנס פשוט.

שתהיה שנה טובה ובריאה!