המדריך המאוזן ליום המנגל הלאומי

זמן קריאה: 3 דקות
|
17 באפר' 2018

חג הפסח על ארוחותיו אך זה עבר והנה נכון לנו יום נוסף בו האוכל ממלא תפקיד מרכזי – יום העצמאות… שני פריד, דיאטנית קלינית ומנחת קבוצות במכבי, נותנת לכם כמה עצות חשובות שיעזרו לכם לעבור גם את חגיגות יום העצמאות בשלום

יום העצמאות, איזה כייף! אין ספק שזהו אחד הימים השמחים ביותר על לוח השנה וכולנו אוהבים לבלות עם המשפחה והחברים בבית או בחיק הטבע סביב המנגל והשולחנות העמוסים כל טוב. אז לפני שיוצאים לפארק ומתחילים למנגל, קבלו מספר טיפים לברביקיו מאוזן:

  1. בחירת הבשר- כדאי לבחור בבשרים דלי שומן כמו: סינטה, פילה, כתף, חזה עוף או פרגית. שימו לב שבמרבית המקרים "בנגלה" הראשונה על המנגל יהיו בשרים פחות איכותיים כמו: נקניקיות, קבבים, המבורגרים אז התאזרו בסבלנות לבשרים הטובים יותר.
  • אפשר להכין מיני שיפודי פתיחה כאלטרנטיבה בריאה יותר, לדוגמא: שיפודי פרגיות/טופו ושיפודי ירקות מגוונים, לדוגמא: פטריות, חצילים, קישואים, עגבניות שרי שהושרו במעט שמן זית ועשבי תיבול.
  1. סלטים – כדאי מאד לשלב בארוחה ירקות מכל הסוגים והצבעים, טריים ועל הגריל. הם טעימים,קלילים, דלי קלוריות ועשירים בנוגדי חמצון שונים, ניתן לאכול מהם ללא הגבלה.
  • ביחרו בסלטים טריים המתובלים בשמן זית ולימון והעדיפו פחות את אלו המבוססים על מיונז ורטבים עשירים בקלוריות ושומן.
  1. ממרח חומוס וטחינה – אין יום עצמאות בלי הממרחים הישראלים שלנו, אמנם הם עשירים מאד בשומן אך אם נעדיף אותם בייתים נהנה מיתרונות בריאותיים רבים, חלבון איכותי, סידן וברזל לעומת הממרחים הקנויים התעשייתים המכילים חומרים משמרים רבים וכמות נכבדת של שומן רווי.
  2. פיתות, מזמינות ניגוב סלטים ולעיתים אנחנו לא ממש שמים לב כמה חתיכות אכלנו. זכרו כי פיתה שווה ל 3 פרוסות לחם ולרוב דלה בסיבים תזונתיים. קחו לצלחת שלכם הרבה סלטים ופיתה אחת והשתדלו להסתפק בה.
  • אפשר להגיש תפוחי אדמה ובטטות בתנור או קלחי תירס כתוספת במקום פיתות או לבחור בפיתה מלאה עשירה בסיבים.
  1. שתייה- כדי להפחית צריכת קלוריות ריקות מומלץ להעדיף מים וסודה על פני משקאות ממותקים.
  • רעיון נפלא זה קנקן גדול של מים וקרח עם פלחי לימון, תפוז ונענע טרייה- צבעוני ומפתה לכולם. אפשר להגיש בכוסות וקשים צבעוניים וכל המשפחה יכולה להנות ממים קרים וצוננים.
  1. אלכוהול- משקאות אלכוהוליים לרוב משתלבים מעולה ביום העצמאות, העדיפו כוס יין אדום המכיל פוליפנולים המנטרלים חלקית את ההשפעה המזיקה של ארוחה גדולה ועשירה בכולסטרול.
  • כוסית וודקה/ וויסקי עם משקה קל (וודקה-רד בול) מגיעה בקלות ל250 קלוריות לעומת גביע יין /שמפניה/ שליש בירה ששווים 150 קלוריות.
  1. יום העצמאות זו הזדמנות נפלאה לבלות ביחד בטבע עם המשפחה, כדאי לשלב גם פעילות ספורטיבית פרט לאכילה J אפשר לשלב משחקי כדור, רכיבה על אופניים, יוגה או כל פעילות שתעשה לכם טוב על הנשמה.

חג עצמאות שמח!