8 סיבות טובות להפוך לטבעונים

יש הרבה סיבות טובות לעבור לתזונה טבעונית. בחרנו להציג לכם 8 מהן:

1. הלב שלכם יודה לכם על זה. מוצרים מהחי מכילים שומן רווי וכולסטרול. זו הסיבה שד"ר קים וויליאמס, שעומד בראש הקולג' האמריקאי לקרדיולוגיה, עבר לטבעונות וממליץ למטופליו ללכת בעקבותיו.
קראו על המחקר שלו פה >>

2. מתאים גם לספורטאים. אין שום בעיה להיות ספורטאים טבעונים, יש מספיק חלבון במזון מהצומח. ולראיה: האצנים קרל לואיס וסקוט ג'ורק, הבודי-בילדר קנת' וויליאמס ואלוף העולם באגרוף טימוטי בראדלי. הנציגים הישראלים בנבחרת הטבעונית: השרירן אבי לייני, הגולש גל פרידמן, והמרתוניסט אריאל רוזנפלד ואפילו יובל שמלא זוכה נינג'ה ישראל בעונה השנייה.

3. אפשרי גם לילדים. ילדים טבעונים יכולים לקבל את כל אבות המזון מהצומח, וכשמתרגלים לירקות וקטניות מילדות, יש סיכוי טוב לפתח הרגלי תזונה בריאים יותר – נכס בריאותי לכל החיים. לפי האקדמיה האמריקאית לתזונה (ADA) והאקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים, אין שום בעיה עם טבעונות בילדות, להפך – לתזונה טבעונית מאוזנת עשויות להיות יתרונות במניעת מחלות.

4. בני נוער צמחונים אוכלים בריא יותר. בני נוער צמחונים צורכים יותר סיבים תזונתיים, ברזל, חומצה פולית, ויטמין C וויטמין A בהשוואה ללא צמחונים. הם גם נוטים לאכול יותר ירקות ופירות ופחות ג'אנק.

5. איפה הברזל? יש בשפע. קטניות מכילות ברזל, וכך גם טחינה, עלים ירוקים ומזונות צמחיים אחרים. שיעור האנמיה בקרב צמחונים וטבעונים זהה לשיעור הכללי באוכלוסייה.

6. ומה לגבי חלבון? אפשר להשיג חלבון מלא משילוב של דגנים (חיטה, אורז, שיבולת שועל, גריסים) וקטניות (חומוס, סויה, שעועית, עדשים) – ולאו דווקא באותה הארוחה.

7. ויטמין B12 הוא תוסף המזון היחיד הנחוץ לטבעונים, ולעתים הוא מומלץ גם לאוכלי בשר משום שהוא קשה לספיגה עקב בעיות ספיגה שונות. בארצות הברית ישנה המלצה גורפת לבני 50 ומעלה לצרוך ויטמין B12 כתוסף. אגב, גם בתעשיית הבשר חלק מבעלי החיים מקבלים תוספי B12.

8. אתם לא לבד. סקרים מראים שיותר ממיליון ישראלים הם צמחונים/טבעונים (5% מהישראלים טבעונים ו-8% צמחונים).