תזונה נכונה בהיריון

תזונה בהריון

איך תפחיתי את הבחילות ואילו תוספי תזונה כדאי לקחת? המומחים שלנו עושים לך סדר

התקופה האחרונה ללא ספק מבלבלת ומאתגרת ביותר – לכולנו, ולהריוניות במיוחד. אז נכון, מפתה ליפול לגחמות, אבל דווקא עכשיו, יותר מתמיד, חשוב שתשמרי על תזונה נכונה ומאוזנת בשבילך ובשביל הבייבי שלך. כדי להקל עלייך, מומחי מכבי שירותי בריאות ארזו לך מידע פשוט וקל, שיעזור לך לפזר את כל אי-הודאות שמסביב.

מה מומלץ לאכול וכמה, ממה כדאי להימנע ומה לגבי תוספי תזונה?  כל מה שאת צריכה לדעת – בסרטון הבא >>

 

הקלה על בחילות

תחושת הבחילות היא אחד המאפיינים השכיחים והמעיקים של השליש הראשון להיריון.
על מנת להפחית אותה, כדאי להקפיד בזמן ההיריון על ארוחות קטנות ותכופות, ולהימנע מהפסקות ארוכות בין ארוחה לארוחה. שני דברים נוספים שיכולים לעזור הם פיזור צריכת הפחמימות לאורך היום ולהשתדל שלא לשתות בזמן האוכל.

שמירה על בטיחות

בזמן ההיריון הימנעי מצריכת אלכוהול, וכן מאכילת ביצים חיות, דגים נאים ובשר לא מבושל. אפשר לאכול גבינות סגורות בלבד, ובתנאי שהוכנו מחלב שעבר פסטור.

בכל מקרה, מומלץ להתעדכן באתר משרד הבריאות אודות כללי הבטיחות בזמן היריון

תוספי מזון

להיריון תקין חשוב לקחת חומצה פולית כבר בשלבי התכנון ועד השבוע ה- 12, להתחיל לקחת ברזל החל מהטרימסטר שני, וכמו גם ויטמין D ויוד.

בכל הנוגע למינונים – חשוב שתתייעצי עם הרופא/ה המטפל/ת.

התייעצות עם דיאטנית

כדאי להגיע לייעוץ תזונתי עם דיאטנ/ית, כדי לבנות תכנית לתזונה נכונה, מגוונת ומאוזנת, שתסייע לבריאותך ולבריאות העובר. במקרה של מצב בריאותי המחייב תזונה מותאמת, כמו צליאק, מחלות מעי דלקתיות, אי סבילות ללקטוז או הפרעות אכילה, וכן במקרה של דיאטה צמחונית, טבעונית או אחרת – ייעוץ תזונתי מומלץ במיוחד.

למידע נוסף בנושא תזונה בזמן היריון >>

לזימון תור טלפוני לדיאטנית היכנסו >>

מקווים לימים של בריאות וחזרה מהירה לשגרה