רופא מצביע על אייקונים דיגיטליים

שימו בצד את כל מה שאתם מכירים על מרכזים רפואיים ותגלו איך אפשר לקבל את הטיפול המקצועי ביותר, עם חוויית השירות הטובה ביותר. הסיבה – "מכבי שירותי בריאות" מרחיבה את פריסת השירותים לתושבי ירושלים ומשיקה את מרפאת "לב העיר"

מאת: מכבי שירותי בריאות

מי שפוגש בימים אלה את עדי נווה, מנהלת מרחב דרום-ירושלים ב"מכבי שירותי בריאות", יודע שהיא סופרת את הימים עד לפתיחת המרכז הרפואי החדש "לב העיר" ליד גבעת מרדכי. "מכבי", נזכיר, רכשה את הנכס, הנמצא במיקום אסטרטגי, כבר לפני כמה שנים ועתה לאחר סיום הבנייה במקום ממתינים לקבלת כל האישורים הנדרשים לפתיחה. המרכז ייפתח בינואר 2019, אז יוכלו הירושלמים ליהנות משירותי הרפואה המתקדמים בישראל, ממש ליד הבית.

"המרכז הרפואי החדש 'לב העיר' עומד לספק לתושבי ירושלים חוויית שירות יוצאת דופן, כזו שהם טרם הכירו בעבר ולפתוח בפניהם מושגים חדשים של מומחיות, מקצועיות ושירות", מדגישה נווה (45, אם לארבעה), שנולדה וגדלה בירושלים ומכירה היטב את העיר. "נתחיל עם נושא הנגישות. המרכז החדש יושב על ציר בגין, ליד גבעת מרדכי, ממש על הכביש, וקל להגיע אליו מכל נקודה בעיר. בנוסף לנוחות ההגעה למקום, המרכז החדש נהנה מחניה צמודה ורחבת ידיים בעלות חניה עירונית. בשל המיקום האסטרטגי מתנקזים לכאן כמה וכמה קווי תחבורה ציבורית. הוא עתיד לשרת רבים מתושבי ירושלים ובמיוחד את תושבי השכונות שמסביב, שאין בהם כיום מוקדי רפואה. מדובר על מטופלים מכל המגזרים – חילוניים, דתיים וחרדים – בפסיפס ירושלמי אופייני".

לא צריך להגיע למיון

המרכיב החשוב ביותר במרכז החדש הוא כמובן השירות הרפואי. "המרכז החדש יגדיל מאוד את היקף השירותים ש'מכבי' תספק לתושבי הבירה וישביח אותם", מציינת נווה ומוסיפה, כי "למעשה מדובר על מרכז עתיר שירותים רפואיים, המרכז את כל תחומי הבריאות במקום אחד ותחת קורת גג אחת. גייסנו נבחרת מעולה של רופאים מהשורה הראשונה במגוון תחומים שיגישו שירותים למטופלים במרכז החדש".

מגוון השירותים שיציע המרכז החדש כולל:

"זהו מגוון רחב של שירותים מקצועיים", מדגישה נווה, "שאמור לתת מענה לכל בעיה רפואית כמעט. בנוסף, וזו גולת הכותרת של המרכז החדש, יפעל במקום רופא תורן, מידי יום בין השעות 19:00-21:00, וכן בימי שישי בין השעות 08:00-12:00.

שאפשר להגיע אליו גם ללא קביעת תור מראש, מה שיצמצם את הצורך בהגעה לחדרי המיון העמוסים בבתי החולים".

נגיע לכל השכונות בירושלים

הקמת המרכז החדש היא נדבך נוסף ביישום ההבטחה של "מכבי" לפרוס שירותי רפואה מתמקדים ונגישים בכל שכונות ירושלים. אומר גידי לשץ, ראש מחוז ירושלים והשפלה ב"מכבי שירותי בריאות": "מאז 2015 הקמנו בעיר 17 מרפאות חדשות וזהו נתון חסר תקדים ולא רק במונחים מקומיים. אין לזה אח ורע בקופות אחרות. אנו מנסחים מחדש את המושג של רפואה ציבורית. במקביל, השקענו בפתיחת מכונים רפואיים חדשים ואנו בדרך להקמת מוקדי רפואה דחופה, הוספנו עשרות רופאים מומחים עם מיטב הידע הרפואי, הקמנו בתי מרקחת והרחבנו את השירותים למגזרים השונים בירושלים – הציבור החילוני, הדתי, החרדי והערבי. תנופת הפיתוח שלנו לא תיעצר בגבעת מרדכי ובתקופה הקרובה נפתח מרכזים רפואיים חדשים נוספים עד שנרשת את כל ירושלים במוקדי רפואה ונגיע לכל השכונות בעיר.

"הבאנו לחברי 'מכבי' בירושלים את הסטנדרט הרפואי הגבוה ביותר", מציין לשץ. "אנחנו ארגון שקיים כבר למעלה מ-70 שנה ואמון על ערכים של נתינה, חמלה, מחוייבות, אהבת האדם ואמונה שמתן שירות רפואי הוא זכות. לזה אנו קוראים 'רוח מכבי' ואנו דואגים להטמיע אותה בקרב צוותי הרפואה בכל מרכז רפואי חדש שאנו פותחים".