זה גם בריא: כל הסיבות לאמץ כלב!

קשה שלא לאהוב אותם, הם מלאי שמחת חיים, נותנים אהבה ללא תנאים, ומסתבר שהם גם טובים לנו לבריאות.
אספנו לכם סיבות בריאות במיוחד לאמץ כלב.

בשביל השמחה

לפני הכל כלבים הם יצורים מלאי שמחת חיים, הם מתרגשים מכל דבר גם אם הם עשו אותו אלף פעמים קודם, רק תראו מה קורה לכלב כשבעליו לוקח בידו את הרצועה לפני צאתם לטיול, את הזנב המתקשקש, ההתנשפות והקפיצות עד שאפשר לחשוב שזה הטיול הראשון שהוא זוכה לו בחייו, וההתרגשות הזאת כל כך גדולה ואמיתית שהיא פשוט מדבקת גם את הקשוח שבלבבות.

בשביל הכושר, והאוויר 

אנשים רבים סבורים בטעות שבעלי כלבים מוציאים את כלביהם לטיול, אבל האמת היא הפוכה – הכלבים הם אלה שמוציאים את בעליהם. חורף, קיץ, גשם, שמש, הכלבים שלנו מכריחים אותנו לקום מהספה ופשוט לצאת החוצה.
מעבר לכך שזה מרענן, במיוחד היום כשאנחנו סגורים שעות ארוכות עם המזגן, בישיבה ממושכת מול המחשב, חשוב לחלץ עצמות ופשוט לנשום אוויר.

בשביל השגרה 

הצורך להוציא את הכלב שלוש פעמים ביום (ולכל הפחות פעמיים) מייצר סדר יום גם בימים שבהם אין סדר וימי הקורונה הם בהחלט דוגמה לאי סדר אפשרי. אז נכון, לפעמים בא לנו לישון עד מאוחר ולא מתחשק לצאת מהשמיכות, אבל קימה מוקדמת יותר, ועוד כזאת שמתחילה את היום בטיול, בריאה יותר לגוף ולנפש הרבה יותר משינה מאוחרת. ואם אתם מאלה שממש קשה להם לקום, תמיד אפשר להוציא את הכלב מאוחר יותר בלילה.

בשביל הלב 

מחקרים מראים שבעלי כלבים בריאים יותר וסובלים פחות מבעיות לב, קודם כל כי בעלי כלבים נוטים ללכת יותר (ולהיות באוויר הפתוח כמו שכבר אמרנו), אבל מסתבר שלא רק הכושר תורם לבריאות, אלא גם התרומה החברתית של הכלב לבעליו. ממחקר שנערך בשוודיה עלה כי בקרב אנשים שלא נמצאים במערכת זוגית ומחזיקים כלב, הסיכוי למות ממחלות לב נמוך ב- 33% ממי שאינו בעל כלב, בעוד שהסיכוי של מי שמצוי בזוגיות, ואינו בעל כלב, ללקות במחלות לב נמוך רק ב 11%!

בשביל הילדים

קודם כל לגדל כלב זה כיף, אבל ילדים שגדלים עם כלבים, ובמיוחד כאלה שגם שותפים לגידול הכלב (גם אם זה רק לשים לב שיש לו מים בצלוחית), גם גדלים להיות יותר אמפטים ואחראים. במחקר שנערך באוסטרליה עלה שילדים שגדלים בבית עם כלב מפתחים יותר כישורים חברתיים ביחס למקביליהם וסובלים פחות מבעיות התנהגות באופן כללי, מחקרים נוספים מצביעים על כך שילדים שנחשפו לכלב בתחילת חייהם נטו לפתח פחות בעיות בריאות ובכלל זה אסטמה.

בשביל הנפש

החיים בצד כלב תורמים לתחושת הביטחון שהנפש זקוקה לה כל כך, ותתפלאו, גם כלבים קטנים יודעים לצווח ולהניס אורחים לא רצויים, לפעמים אפילו יותר מחבריהם האימתניים שעשויים להיות נחמדים מדי לזרים דווקא בגלל שבאופן טבעי הם פחות חששנים. חוץ מתחושת הביטחון הפיזי, הנוכחות של כלב מעניקה שלווה ורוגע, משהו ביצור הזה שמבין אתכם בלי מילים פשוט, ואומר הרבה כל כך בלי לדבר מרגיע גם את הסוערת שבנפשות.

בשביל הנשמה

כאשר אתם נותנים בית לכלב, לא רק שאתם עושים מעשה טוב וחשוב, אלא שהנתינה תורמת לכם בראש ובראשונה! מחקרים רבים מצביעים על כך שאנשים שיודעים לתת, מאושרים יותר ומאריכים חיים יותר.

בשביל התירוץ

לא, לא התכוונו לזה שהכלב אכל לכם את שיעורי הבית, אלא התירוץ לצאת לפעמים לבד עם עצמכם, רק אתם, הכלבלב והמחשבות שלכם, ולא לשכוח שבעלי כלבים הם בין היחידים שהורשו להסתובב ברחובות בזמן הסגר, אז זה טוב גם למקרה שהסגר יחזור חלילה…

ועדיין

אימוץ של כלב הוא החלטה כבדת משקל, לפני שאתם מחליטים בדקו האם ביכולתם להתחייב לחברות ארוכת שנים…

אימוץ בריא ומוצלח!

מקורות מידע: מחקר שנערך בשוודיה | מחקר שנערך באוסטרליה