המצנן הרשמי של הקיץ: אבטיח!

זמן קריאה: 2 דקות
|
11 ביול' 2019

אבטיח על מקל

הקיץ בעיצומו, המעלות עולות ואנו מחפשים דרכים לקירור הגוף. האבטיח הוא הפרי הכי קייצי שיש, וללא ספק עושה את העבודה בהצטיינות – ריכזנו לכם כמה שאלות נפוצות על הישראלי המתוק הזה ויש גם מתכון בסוף כדי שלא תצאו בידיים ריקות

 

אבטיח מלא בסוכר לעומת פירות אחרים?

אז זהו, שלא. אבטיח מכיל 92% מים. ב-100 גרם אבטיח יש מחצית מכמות הפחמימה לעומת 100 גרם באגס, בתפוח, בנקטרינה, בענבים ובפירות נוספים. העניין באבטיח הוא הקושי לאמוד את הכמות שלו, אבל ננסה בכל זאת: כוס קוביות אבטיח (150 גרם) שווה למנת פרי אחת.

מה כל כך בריא באבטיח?

אבטיח מכיל נוגד חמצון בשם ליקופן, המצוי בפירות בעלי גוון אדום כמו: עגבניות, פפאיה ואשכולית אדומה. הליקופן מנטרל חומרים המזיקים לגוף, מאט הזדקנות תאי העור ומפחית סיכון למחלות לב וכלי דם, לסרטן ומשפיע לטובה על רמות לחץ הדם שלנו.

איך בוחרים אבטיח מושלם?

יש הסבורים שניתן לזהות אבטיח איכותי ומתוק ע"י טפיחה בכף יד פתוחה על האבטיח והאזנה לצליל עמוק. באופן אישי, אנחנו מעדיפים לבחור את האבטיח שלנו חצוי ובכך להימנע ממרקם קמחי או פחות מתוק או לחלופין לבקש מהירקן לטעום חתיכת אבטיח שזה תמיד משמח 

למי לא מומלץ לאכול אבטיח?

כולנו יכולים ליהנות מאבטיח! אבל, לסוכרתיים ולאנשים עם רמות גבוהות של שומנים בדם מומלץ שלא לעבור את המינון של 2 מנות פרי ליום. בנוסף, מומלץ לפזר את הפירות לאורך היום ולצד הפרי לשלב חופן שקדים/אגוזים או פרוסת גבינה בולגרית 5%.

דיאטת אבטיח: כן או לא? 

אם תאכלו רק אבטיח, סביר שתרדו במשקל, אך יותר סביר שלא תצליחו להתמיד בדיאטה זו יותר מימים ספורים, שכן תהיו רעבים וגופכם לא יקבל את כל אבות המזון הדרושים לו. זו סופה של דיאטה לא מאוזנת וקיצונית.

את המתוק ביותר שמרנו לסוף: מתכון פשוט לשייק אבטיח מרענן

מה צריך?

חומרים לשתי מנות:
2 כוסות אבטיח חתוך לקוביות
גביע יוגורט
כוס קוביות קרח
5 עלי נענע

מה עושים?

1. מרסקים את כל החומרים בבלנדר חזק ומגישים בכוסות הגשה יפות עם קשים מנייר או רב פעמיים.
2. אפשר לקשט מעל בעלי נענע.

לרוויה!

המידע המקצועי בכתבה באדיבות: שני פריד, מתמחה בסוכרת, השמנה ובריאטריה