הרגלים קטנים לחיים בריאים

לא בטוחים איך להתמודד עם השינויים של התקופה האחרונה? קבלו 5 טיפים שיעזרו לכם לשדרג את השגרה החדשה, לאט ובטוח

הקורונה היא בטוח לא ההפתעה הכי מבטיחה ומהנה של השנה, אבל לכל הפחות נוכל להסתכל עליה כהזדמנות לפתח שגרה בריאה ונכונה יותר.

חוץ משמירה על ההנחיות, הנה 5 הרגלים שכדאי לכם לאמץ:

  1. תנשמו. בבוקר, או בכל רגע שאתם מרגישים שקצת איבדתם ריכוז, קחו לכם כמה נשימות עמוקות, שיחדירו לכם חמצן לגוף ויעזרו לכם להרגיש מלאי אנרגיה. במשך דקה תשאפו אוויר מהאף ותנשפו מהפה 10 נשימות איטיות. לא מסובך נכון? תנסו רגע עכשיו ותראו איך זה עוזר.
  2. תתאמנו. בין אם בבית, בפארק או במכוני הכושר (כשהם מאושרים לפעילות), עכשיו זה זמן נהדר לחזור לשגרת פעילות גופנית קבועה, או להתחיל אחת בהדרגה. הפעילות תאפס אתכם ותעזור לתנועת הדם ולבניית האנרגיה בגופכם. כל אימון תופס: פילאטיס, להרים משקולות בבית, לצאת להליכה לבד או להצטרף לקבוצת ריצה, אבל הטריק האמיתי הוא ליצור פעולות שיעודדו אתכם לא רק להתאמן פעם-פעמיים ודי, אלא ליצור שגרת אימונים קבועה.
    איך עושים את זה? מכינים את השטח. מניחים את נעלי הספורט ליד המיטה, שמים את מזרן היוגה במקום מרכזי בבית ודואגים שתמיד יהיו בגדים נקיים לספורט, כדי שלא יהיה אף תירוץ!
    והכי חשוב, בכל פעילות בה תבחרו, תקפידו כי כל אימון ימשך לפחות 45 דקות ובסופו – תימתחו.
  3. תקפידו על תזונה מאוזנת. מאיפה מתחילים? הקפדה על 3 ארוחות ביום לפחות, תעזור להתחיל לנהל מחדש את סדר היום. ביניהן, אם אתם מרגישים רעב, תאכלו ארוחה קטנה, אבל כזו שלא מכילה הרבה סוכר. הסוכר מתפרק בגוף במהירות, יוצר עלייה מהירה של אנרגיה שגם דועכת במהירות, ובהתאם מגביר את תחושת העייפות. אם בכל זאת מתחשק לכם משהו מתוק, תאזנו אותו עם אגוזי מלך או שקדים למשל, המאטים את ספיגת הסוכר ואת ירידת האנרגיה הפתאומית. ככה, תעזרו לגוף להיות קצת פחות עייף וקצת יותר בריא. רוצים עוד קצת הכוונה? אל תהססו להיעזר בדיאטנ/ית או להירשם לסדנת תזונה נכונה.
  4. תשתו מים. מחסור בשתייה יכול להוביל לעייפות ולמצבים של חוסר ריכוז. הפתרון הוא פשוט – קחו איתכם בקבוק מים לעבודה, תמלאו אותו דבר ראשון על הבוקר, ותשתו ממנו לאורך היום. לפעמים כל מה שצריך זה כוס מים אחת כדי להרגיש רעננים יותר. והרי סוכר לא עוזר, זוכרים?
  5. והכי חשוב: אל תעמיסו! כמו בחזרה מחופשה ממושכת, גם לחזרה לשגרה עלול להתלוות קושי "לנחות" ולחזור ישר לעניינים. זה לגמרי טבעי! תעשו הכול בהדרגה ובקצב שלכם, ותזכרו – אם ננסה לבצע עשרה שינויים בבת אחת, הסיכוי להצליח יקטן.