אשפוז בית לחברי מכבי

מכבי הראשונה מבין קופות החולים בישראל שהקימה בית חולים בבית, המהווה חלופה נכונה ומותאמת יותר לאשפוז בבית חולים, וזאת במטרה להשיג בריאות ואיכות חיים לחברי מכבי

אשפוז בית הוא רפואת העתיד במיטבה ונמצא כעת במגמת התפתחות עולמית כאשר מגפת הקורונה חידה משמעותית את הצורך בכך. בשנים הקרובות יותר ויותר מטופלים יאושפזו מלכתחילה בביתם ללא כל צורך להגיע למיון ולמחלקות הפנימיות ובכך יימנעו מחשיפה למחלות מיותרות שעשויות לסכן את חייהם.

אשפוז חברי מכבי בביתם מתאפשר במקרים רפואיים רבים: מחלות זיהומיות, החמרה במחלות לב וריאה, היריון, בריאות הנפש, אורתופדיה לאחר ניתוח, נוירולוגיה, אונקולוגיה ועור וכעת גם קורונה.
עד היום, אלפים מחברי מכבי בחרו להשתמש בשירות אשפוז בית. תוצאות הטיפול הרפואי מצוינות, ההחלמה מהירה יותר ושביעות הרצון של המטופלים ובני משפחותיהם גבוהה ביותר, כמו גם הרופאים. ברוב המקרים נחסך מהמטופלים מלכתחילה הביקור במיון מה שמקל על כל הצדדים.

המענה הרפואי זמין למטופלים בביתם 24/7, והם מקבלים את כלל השירותים הנדרשים : ביקור יומי של רופא.ה, ביקור יומי של אח.ות, טיפול תרופתי בבית (מכבי דואגת לכל התרופות והציוד הרפואי הנדרש), ביצוע בדיקות דם בבית, ייעוץ רפואי ע"י רופא.ה מומחה.ית, ביצוע בדיקות הדמיה, לרבות הסעה לביצוע בדיקות אלו במתקני מכבי במהלך האשפוז
ועוד. השירותים ניתנים ללא עלות על ידי אחים.יות ורופאים.ות שעברו הכשרות ייעודיות לטפל בחולים במסגרת אשפוז בבית, כמו גם יועצים רפואיים מומחים שנותנים מענה מקצועי רלוונטי.

צוות בית החולים בבית משתמש בכלים מתקדמים של ניטור ובדיקה מרחוק וכמובן בבית המטופל נמצא כל הציוד הנדרש לטיפול במצבו הרפואי. הצוותים יודעים לבצע בדיקות רבות בבית החולה ואם יש צורך בכך, דואגים להסעת המטופל לבדיקות שאינן יכולות להתבצע בבית.

לאשפוז בית יתרונות רבים על פני אשפוז בבית חולים

עבור החולה עצמו – הימצאות בסביבה ביתית מוכרת ומוגנת כשהוא נהנה מכל הנוחות של ביתו לצד קבלת כל הטיפולים המקצועיים הדרושים לו על מנת להביא להחלמתו המהירה.

המטופל יכול להמשיך, לקבל אורחים ומבקרים בנוחות וללא מגבלות ולנהל שגרת חיים רגילה חרף המצב הרפואי אליו נקלע. השהיה בביתם שלהם מאפשרת למטופלים לחוש פחות לחץ וחרדה סביב האשפוז, מה שמשפר את תהליך ההחלמה שלהם.
מעבר לכל אלו, נחסכת מן המטופל השהות בבית החולים, בו הסיכוי להיחשף לזיהומים גבוה ועשוי לסכן חיים. על פי הערכות משרד הבריאות, כ-6,000 ישראלים נפטרים מדי שנה כתוצאה מחשיפה לזיהומים נרכשים בבתי החולים.

עבור משפחתו של החולה – אין עוד צורך לנסוע למקומות רחוקים, להתמודד עם הוצאות כספיות הכרוכות בתחבורה וחנייה ואובדן ימי עבודה ואין מגבלות על שעות הביקור. יתרה מכן, למשפחה חלק פעיל בטיפול ובתמיכה בחולה.
אשפוז בית שם את המטופל במרכז, ומאפשר לו טיפול מותאם אישית באופן נגיש ומידי ובנוחות המרבית המסייעת להחלמתו.

נערכים במהירות לאשפוז בית של חולי קורונה קשים

המהלך לאשפוז החולים בביתם יחל בשיתוף בתי החולים: איכילוב, שיבא ורמב"ם. בהמשך תפנה מכבי לבתי חולים נוספים.
מנכ"לית מכבי, סיגל דדון-לוי: "למערכת הבריאות יש אפשרות לטפל במספר כפול של חולים בינוניים וקשים. אשפוז בית טוב לחולים והוא המגן מפני סגר. אם נעבוד נכון ניתן להרחיק את הקו האדום ל- 2,000 חולים קשים ולא 1,000."

המהלך מאפשר לחולים להישאר בביתם או להשתחרר מוקדם יותר מאשפוז בביה"ח. הצוות הרפואי יינטר את החולים ויעניק להם את מלוא הטיפול הרפואי כנדרש. מכבי פיתחה כלי מחשובי שיכול לזהות מבעוד מועד מי החולים המועדים להתדרדרות וכך לבצע התערבות שתמנע את ההידרדרות.
כמחצית מתושבי גוש דן ומעל שליש מתושבי חיפה הם חברי מכבי ועל כן יאפשר שיתוף הפעולה מענה למאות חולים. בהמשך יתרחב השרות לבתי חולים נוספים. הטיפול הרפואי בבית יהיה בהתאם לנדרש עבור כל חולה ויכלול בין היתר מתן חמצן, סטרואידים, תרופות נוגדות קרישה ועוד.

חברי מכבי זכאים לאשפוז בית. לפרטים על הזכאות >>