10 טיפים לפעילות עם הילדים בקיץ

פנימי

עבור הילדים חופשת הקיץ מסמלת יציאה מהמסגרת הרגילה של הגן וביה"ס אך למרות הרצון הטבעי שלהם לפרוק עול, הם למעשה זקוקים למסגרת (מהנה ומאתגרת!) שתקנה להם ביטחון. הילדים אוהבים לשבת מול המסך מכל סוג ולא תמיד רוצים לצאת מהבית, הם גם שומעים אתכם אומרים כמה חם בחוץ …היו אתם המובילים וארגנו להם חופשה מהנה ובטוחה אותה יסיימו עם סיפוק ועניין וללא סיכונים מיותרים. רותי מיכאליס-גרינולד, דיאטנית במכבי, עם 10 טיפים שיעזרו לכם להפעיל את הילדים בחופשת הקיץ.

  1. טבלת חופשה – אפשרו לילדים להיות מעורבים ותכננו איתם את החופשה. שבו והעלו יחד איתם רעיונות לפעילויות שונות ומגוונות, משייט קיאקים ועד ביקור בגן חיות, שיתאימו להם והכינו טבלה מסודרת. גם פעילות יושבנית יצירתית וגם פעלתנית.
  2. ההנאה מההנעה – נכון שלכם ההורים לא תמיד נעים להיות במקום רועש ומלא ילדים, אך עבורם מאד חשובה ההעצמה והם זקוקים לכך שתגידו להם כמה אתם נהנים לראותם משחקים. אז עשו מאמץ…
  3. חבר למשחק – אם יש לכם ילד אחד או אין אחים באותו גיל הנהנים מאותן פעילויות, נסו לצרף חבר בן אותו גיל כדי להעצים ולהאריך את החוויה.
  4. חכם בשמש – תכננו את הפעילות כך שתהיה במקום מוצל או בשעות בהן השמש כבר נמוכה, מרחו קרם הגנה והקפידו על כובע וכמובן – שתיה מרובה!
  5. כיבוד קל ובריא – הכינו מראש וקחו אתכם– פירות / ירקות חתוכים צבעוניים / כריכים, רצוי להתארגן על אוכל שיהיה כבר מוכן בבית לזמן של אחרי הפעילות כדי שתוכלו לחזור ולאכול מיד.
  6. פעילויות מיוחדות בבית – אפשרו להם לשחק בבית באופן שונה מהרגיל – תנו להם לבנות אוהל / מסלול מכשולים / שעור ספורט עם אביזרים שונים / מקהלה עליזה עם כלי מטבח וכדומה.
  7. יום בישול – בחרו מספר מתכונים קלים ובריאים ויחד עם הילדים הכינו אותם, ערכו יחד שולחן חגיגי לכל המשפחה. כדאי כמובן לכלול גם קרטיבים מפירות כקינוח.
  8. גינה ביתית של ירקות או עשבי תיבול – צאו עם הילדים למשתלה, קנו אדנית, אדמה ושתילים של ירקות שקל לגדל או צמחי תבלין ויחד תשתלו איתם ותטפלו בגינה – התוצאות יגיעו וכולכם תהינו ותטעמו.
  9. חוויה בשוק – החליטו על יום בו אתם הולכים עם הילדים לשוק (ולא לסופר) שם, מעבר לחוויה הרב חושית הכוללת ריחות וקולות, הם יוכלו לפגוש בירקות ופירות שהם אולי לא פוגשים ביום יום, לקנות מהם ובבית לחפש יחד מתכונים מיוחדים ולא שגרתיים אותם תכינו יחד כך שיוכלו להתנסות בטעמים ומרקמים חדשים.
  10. גן שעשועים – נסיעה לגן שעשועים אחר ומיוחד יכולה להיות חוויה אחרת, אולי בישוב / שכונה קרובים אולי ליד חברים הגרים בעיר אחרת?

זכרו כי המטרה שלכם היא לחדש, לרגש ולהפתיע, אם תשכילו לא להיצמד לשגרתי והמוכר, חופשת הקיץ תיזכר כחווייה נהדרת כמובן עבור הילדים, אבל גם עבורכם…חופשה נעימה 🙂