תסמונת הנפיחות הבטנית

22805-Blog-Photo-NEW_Woman-(22562)3

מרגישה שגם אחרי ביס אחד מתנפחת לך הבטן? ייתכן שאת סובלת מתסמונת הנפיחות הבטנית.

התופעה יכולה להתבטא אצל נשים בכל מבנה גוף, כאשר המאפיין אותה הוא שמיד לאחר הארוחה – מתנפחת הבטן. התופעה קשורה בעיקר לגזים במערכת העיכול, ויכולה אף לגרום לכאב עז.

ד"ר עדי צוונג-גונן, המנהלת הרפואית של "מכבי טבעי", מספרת כי הרפואה המשלימה מייחסת לתסמונת סיבה כפולה ומשולבת: תזונה לא מתאימה וחוסר איזון רגשי, דוגמת חשיבה מעגלית וניתוח תמידי של אירועים רגשיים.

"הרמב"ם היה זה שאמר כי אם המטפל לא מסוגל להתמודד עם הבעיות הרגשיות של המטופל – אין טעם להתחיל לטפל בבעיות הגופניות. גם הרפואה הסינית מייחסת לכך חשיבות גדולה, ולכל איבר בגוף מיוחס גם אספקט רגשי. במקרה של תסמונת הנפיחות הבטנית, מערכת העיכול סובלת מחולשה אנרגטית, שמאפייניה הם עייפות, חולשה, בעיות בעיכול, תחושת כובד ולעיתים הפרשה נרתיקית מוגברת וטחורים. נשים הסובלות מחולשה אנרגטית כזו לא שותות מספיק ולרוב לא מרגישות צמא. הן גם רגישות לקור בקצוות".

אז מה עושים?

"חשוב להבין שאין תזונה המתאימה לכולן – מה שבריא לאחת לא בהכרח בריא לאחרת, ולכן על כל אישה לעבור ייעוץ תזונתי טבעי אישי, על מנת להסדיר את זמני הארוחות, כמו גם את כמויות ושילובי המזון. על כן מומלץ לכל אחת ללכת ולקבל ייעוץ אישי בנידון אצל מטפל בתזונה טבעית.

ואיך נטפל בפן הרגשי? הרפואה המשלימה מציעה מגוון פתרונות, ובהם דיקור, צמחי מרפא, ביו-פידבק, שיאצו, רפלקסולוגיה, הומאופתיה, יוגה, טאי צ'י וצ'י קונג. את כל הטיפולים הללו ועוד ניתן לקבל דרך מרפאות "מכבי טבעי".