שתיינים מתונים צפויים לשרוד התקף לב?

איש שותה בירה מול מחשב

"התקף לב". שתי מילים שיכולות להחסיר לרוב הקוראים פעימה או שתיים. אצל רוב האנשים שחוו אוטם בשריר הלב (כפי שהוא מכונה בשמו המדעי) נדרש שינוי דרסטי באורח החיים, בתזונה, בפעילות גופנית ובהרגלי השתייה.

מחקר חדש ומפתיע מעלה שדווקא צריכה של משקה עד שני משקאות אלכוהוליים ביום מעלה את סיכוייהם של גברים שלקו בהתקף לב להאריך ימים.
"עבור הרבה גברים שלקו בהתקף לב מומלץ שינוי משמעותי בהרגלי התזונה ואורח חיים, אך ממחקר שערכנו עלה כי אצל גברים שצרכו כמויות מתונות של אלכוהול לפני ההתקף המשך צריכת כמות מתונה של אלכוהול מעלה את סיכוייהם להאריך ימים" טוענת פרופ' ג'ניפר ק. פאי מבית החולים לנשים בריגהאם ובית הספר לרפואה של הרווארד בבוסטון.
צריכת כמויות מתונות של אלכוהול עשויה להגביר את רמת ה- HDL(הוא "הכולסטרול הטוב") בדם. היא עשויה גם למנוע קרישי דם ולהפחית הסיכוי לדלקות שונות, טוענת פאי.
חופשיים על הבר? עדיין לא.
המחקר עקב אחר קרוב ל -2,000 גברים שחוו התקף לב במשך כ 20 שנים.כל ארבע שנים הם נשאלו לגבי הרגלי השתיה והדיאטה שלהם.
גברים ששתו עד 2 משקאות ליום (כוס יין או בקבוק/פחית בירה) הוגדרו "שתיינים מתונים".
שתיינים מתונים הפחיתו את הסיכון למות ב14% מכל סיבה שהיא, וב42% את הסיכון למות ממחלות לב, בהשוואה לאנשים שאינם שותים.
שתיינים כבדים לעומתם מתו באותם אחוזים כמו אנשים שלא שתו לאחר התקף לב. נמצא שרוב הגברים לא שינו את הרגלי השתיה שלהם אחרי התקף לב.
ממצאי המחקר לא תקפים לגבי נשים.
"גברים ששותים עד 2 משקאות ליום הם בעלי הסיכויים הגבוהים ביותר לשרוד התקף לב ואין צורך שישנו מהרגלי השתיה שלהם מכיוון שיש לכך יתרונות במניעת הישנות התקף" אומרת ד"ר סנדרה ו.צ'אפארו, קרדיולוגית מבית הספר לרפואה "מילר"של אוניברסיטת מיאמי,"אך אין זה אומר שיש אור ירוק לשתות עוד אלכוהול. כמויות גדולות של אלכוהול מזיקות למוח ללב ולכבד".
עם זאת, מומחי בריאות אינם מעודדים שתיית אלכוהול כטיפול במצבים בריאותיים, בשל הנזק שהאלכוהול עלול לגרום בשילוב עם תרופות. מומלץ להיוועץ ברופא מבעוד מועד ולדון בסיכונים אל מול התועלת שבשתיה.
מקור המאמר: WEBMD
http://www.webmd.com/heart-disease/news/20120327/does-moderate-drinking-help-men-after-heart-attack