שומרים על הבריאות גם מהבית: התפתחות הילד

הימים הממושכים עם הילדים בבית מציבים בפנינו ההורים אתגר לא פשוט, אך הם גם הזדמנות לקרבה גדולה ולהיכרות טובה יותר עם הילדים שלנו 

הזמן עם הילדים הוא גם הזדמנות לעשות איתם פעילויות שיכולות לעזור להם מאוד בהתפתחות, החל ממוטוריקה עדינה ועד ליכולות משחק. יחד עם מומחי מכבי שירותי בריאות ארזנו לכם סרטונים שיעזרו במשימה

מוטוריקה עדינה

אכילה, צחצוח שיניים, ציור גזירה ופעולות נוספות רבות, נראות לנו לפעמים מובנות מאליהן, אך לכל הפעולות האלה יש משמעות על המשך ההתפתחות של ילדינו. מערכת המוטוריקה העדינה,הכוללת את קבוצת שרירי כפות הידייים ואת התיאום בין הידיים לעיניים, היא האחראית על מיומנויות אלה. לעתים חולשה בידיים ובאצבעות עשויה לפגוע ביכולות אלה ולכן חשוב כבר מגיל צעיר לחזק אותן.

ידיים חזקות יעזרו לילדים בביצוע פעולות כמו אחיזת כלי כתיבה, ציור ופעולות נוספות ויתנו לילדים תחושת הצלחה. חשוב לחשוף את הילדים לפעולות מגוונות שהילדים יכולים ליהנות מהן, תחושת ההצלחה היא שתגרום להם להמשיך לרצות ולהתנסות.

לפניכם סרטונים עם טיפים והסברים פשוטים כיצד לשפר את היכולות המוטוריות של ילדכם >>

רגע לפני שמתחילים חשוב לזכור – כשאתם עובדים עם הילדים בבית:

  • שבו באותו הגובה
  • וודאו שהרגליים של הילדים מגיעות לרצפה
  • המנעו מהסחות דעת: טלוויזיה, מחשבים וטלפונים

כך תעזרו לילדכם להשתפר במוטוריקה עדינה >>

מה תהיה היד הדומיננטית של ילדכם – ימין או שמאל? >>

הכירו כמה סוגי אחיזת כלי כתיבה ולמדו כיצד לתמוך בילדכם >>

כיצד תעזרו לילדכם לדייק בציור וצביעה? הכירו גישות שונות שיכולות לסייע >>

גזירה ושימוש במספריים – כך תעזרו לילדכם לפתח את המיומנות החשובה הזו >>

משחקי קופסה

עידן המסכים מספק אתגר גדול בכל הקשור למשחקים פשוטים "של פעם" כמו משחקי קופסה, משחק הזיכרון ועוד.
החשיבות של המשחקים "הפשוטים" אינה רק בהנאה שבהם, משחקים אלה חשובים להתפתחות ילדיכם – הם עוזרים לפתח את הקשר שבין ההורה לילד, מפתחים יכולות תקשורת, קרבה, יציריתיות והכרת גבולות, ומסייעים בחיזוק הבטחון העצמי של ילדכם. שחקו עם הילדים, כך הם גם יבלו פחות במסך, ואתם תוכלו להרגיש ילדים לרגע.

משחקי קופסא וחשיבותם להתפתחות ילדכם – צפו בסרטון >>

חיזוק היציבה

היציבה של הילדים שלנו מושפעת ממערכת השרירים בגוף, והיא חשובה לפעולות רבות הדורשות ישיבה, כאשר קיימת חולשה בשרירי היציבה בגב הדבר יקשה על הילדים לשבת לאורך זמן, למשל בזמן אכילה, ציור וגזירה הדורשים ישיבה ממושכת, מה שעשוי לפגוע גם במיומנויות אחרות של הילדים.

כיצד תעזרו לילדכם לחזק את שרירי היציבה? צפו >>


לקריאה על זכויותיכם בנושאי פעוטות וילדים היכנסו >>

לימים של בריאות וחזרה לשגרה!