שבוע הרופא הישראלי במכבי: הכירו את הרופאים שלנו

שבוע הרופא במכבי

לכל רופא ורופאה במכבי סיפור אישי שגרם להם לבחור במקצוע הרפואה כשליחות לחיים. לכבוד יום הרופא הישראלי, החלטנו לתת במה ולתת בחזרה לרופאי ורופאות מכבי שעושים את עבודתם במקצועיות ונאמנות במשך כל השנה. עברו על הסיפורים והכירו את הרופאים שלנו

הכירו את ד"ר יהודה סבינר

  •  מלבד תפקידו כעוזר מנהל רפואי במרחב בני ברק, יהודה הוא גם מייסד עמותת חרדים ברפואה, חסיד גור, בוגר מוסדות החינוך החסידיים בישראל ו… בוגר בי"ס לרפואה של הטכניון!
  • הסיפור שלו מתחיל אי שם בבני ברק, כילד קטן שהעריץ את רופאי הילדים שלו. התשוקה הגדולה שלו ללימודי רפואה החלה כבר אז בזכות ההבנה שהרפואה מאפשרת עשיית טוב לזולת.

"כיום, לאחר למעלה מחצי שנה במכבי, אני מאושר מהזכות הנפלאה שנפלה בחלקי לעבוד לצידם של עובדים, רופאים ומנהלים מסורים ומוכשרים, שעושים הכל על מנת להעניק מזור לכל מטופליהם ללא הבדל דת גזע ומין, תוך שימת המטופל במרכז בדגש ענק על רפואה מונעת וקידום בריאות. כאיש רפואה ובן הקהילה החרדית, אני רואה אחריות רבה ושליחות לקדם את החזון הנהדר של מכבי, ומקווה מאוד שאוכל להמשיך לעבוד ולהתמקצע במכבי שחרטה על דגלה מצוינות חסרת פשרות."

הכירו את ד"ר שי דביר

יום הרופא הישראלי

שי החליט להיות רופא משפחה במכבי לאחר שהגיע כמטופל למרפאה מקסימה בתל אביב.
"כשהפכתי ממטופל לסטאז'ר, התלבטתי היכן לבצע את ההתמחות, היה לי ברור מעל לכל ספק שזה המודל לפיו הייתי רוצה לעבוד.
היה חשוב לי לעבוד במקום בו רואים אותך, את הרצונות והערכים שאתה מביא ואת האופן בו אתה רוצה לעצב את סביבת עבודתך.
במהלך ההתמחות זכיתי לצוות תומך, לאוזן קשבת ולחיבוק חם, והצטרפתי למכבי כשהחלטתי להיות רופא משפחה."

  • "לאחר סיום ההתמחות, שאפתי להרחיב את יריעת העשייה ומצאתי מנהל רפואי שמיד הציג בפניי אפשרויות רבות להתפתחות.
    מאז סיום ההתמחות אני מדריך סטודנטים, כותב שאלות ומשתתף פעיל בבחינת מתמחים."
  • "ב- 2018 התמנתי למנהל הרפואי של מרחב מודיעין, וזו זכות אדירה במשך שנתיים לקבל אחריות כזו בשלב מוקדם יחסית בחיי המקצועיים. כיום אני רופא משפחה עצמאי במסגרת מרפאה עצמאית הפועלת במודיעין ועוסק גם בדיקור מסוג ims”.
  • שי מאושר מכך ששנתיים לאחר התמחות, הוא מתחיל את הבוקר במרפאה, ובנוסף משתתף במפגשים של מומחים צעירים – "קבוצה אותה השכילה מכבי להקים כמענה לצרכים של המומחים הצעירים בשלבים הראשונים שלאחר סיום ההתמחות".
    בזמנו החופשי הוא נהנה לבלות עם ארבעת ילדיו 👨‍👩‍👦‍👦

"תפקידי כרופא הוא לעזור לאנשים בשעת כאב ולהיות שם עבורם,
לשמחתי בחרתי לעבוד במקום בו יש לי את התנאים לעשות זאת בצורה מיטבית."

הכירו את ד"ר אורלי פלוצ'ק

ד"ר אורלי פלוצ'ק

  • אורלי הגיעה לרפואת משפחה לפני 11 שנה מתוך אהבה אמיתית לרפואה ולטיפול אישי במטופלים, ומתוך החשיבה שעתיד הרפואה היום הוא בקהילה. "רפואת משפחה מאפשרת נגיעה בכל מעגלי החיים של המטופל, בנקודות הכי רגישות בחייו, והליווי האישי גורם לי סיפוק אדיר ברגעים הטובים והקשים כאחד. זו זכות בעיני להיות בעלת משמעות כזאת בחייהם של אנשים, ואחריות גדולה על גופם ונפשם של דורות של משפחות שלמות. רפואה הוא מקצוע שנותן סיפוק אדיר, ורפואת משפחה בפרט, שהיא אישית לאורך כל הדרך".
  • כיום היא מנהלת רפואית במרחב כפר-סבא.
  • לפי אורלי, מכבי "זה ארגון שאפשר לעשות בו שינויים מכל מקום ובכל נקודת זמן. תמיד פתוחים להצעות ייעול, שיפור איכות העבודה ושירות למטופלים."
  • "לתפקיד שלי הגעתי מתוך אמונה שבארגון כזה ניתן לקדם שינויים מערכתיים עבור הרופאים שלנו, מתוך ראיית הצרכים שלהם ונכונות להתקדם יחד לעתיד נגיש יותר, נוח יותר, דיגיטלי יותר וחכם יותר. אני רואה בתפקיד מנהל רפואי שליחות אמתית עבור הרופאים העובדים יום יום תחת לחצים ועומס במרפאתם, להיות להם לכתובת ולעזרה בכל שאלה, מצוקה, בקשה או חשיבה על קידום המרפאה.
    "אני מאמינה שהרפואה שלנו מתחילה ברופאים שלנו, ברמת הסיפוק שלהם, האושר שלהם, הרווחה שלהם ותחושת המחוברות שלהם. ואין לי ספק שרופאים שמקבלים יחס חם, מענה וגיבוי, יעשו את עבודתם בצורה הטובה והמקצועית ביותר גם עבור המטופלים שלהם."

הכירו את ד"ר עדי נצר

"זו רפואה ראשונית מאוד רחבה, אנחנו מצליחים לעשות דברים שבדרך כלל במרכז מפוזרים בין כמה רופאים וכאן הרוב נמצא בידיים שלך".
ד"ר עדי נצר מסביר על הבחירה הייחודית לעבוד במצפה רמון, על הנסיעות הארוכות מהמרכז ועל תחושת המשמעות שהוא מקבל מהתפקיד.

הכירו את ד"ר מלכה יהלום 

מלכה מספרת על שלושים שנות הקריירה שלה במכבי, על הגשמת חלומות ילדות ועל הקשר האישי עם המטופלים.
צפו >>