רק בגלל הריח!

זה היה דווקא ערב מהנה, הדייט זרם בקלילות וספונטניות ובן/בת הזוג ממש מצאו חן בעיניכם. הפרפרים בבטן התחילו לנופף בכנפיים ותחושה היא שזאת תחילתו של רומן רומנטי. אבל אז הגיע סיומו של הערב המרגש הזה ורגע לפני שנפרדתם הראשים התקרבו לנשיקה ו… איך לומר את זה בעדינות? הריח היה קשה מנשוא.

באשת פה, או בשמה הלועזי הליטוסיס, היא תופעה שגורמת לריח רע מהפה. אין בה סכנה רפואית מיידית, אבל זה עלול להיות גזר דין מוות לחיי החברה שלכם ולרוב, לא תדעו על כך שאתם סובלים מזה עד שיעירו לכם על כך.

כשמתחילים לחפש אשמים במצב, החשודה העיקרית שעולה היא הלשון. 70% ממקרי הבאשת נובעים ממנה. חיידקים, שהופכים את בסיס הלשון שלנו לקלאב הכל כלול (כולל ארוחות זמינות ותנאים לחים המצוינים להתפתחותם), חוגגים על שאריות מזון והתוצאה היא פליטת גזים בעלי ריח עז. איך תוכלו לדעת אם זה המצב? גרדו מעט רוק מבסיס הלשון מירחו אותו על כף היד והמתינו דקה. הריחו את היד והחליטו אם הריח מקובל עליכם או שיש צורך לפעול.

עוד סיבות אפשריות לריח הרע הן מזונות עם ריחות חריפים כמו שום, בצל, דגים (או כל מאכל שלא תחשבו לאכול שעה לפני דייט חשוב) וכן עישון, לעיסת טבק ובעיות במערכת העיכול.

אוקיי, אז מצאנו שאנחנו סובלים מריח רע. מה אפשר לעשות?

ישנן כמה דרכים להתמודד עם התופעה:

צחצחו את השיניים והלשון פעמיים ביום – אל תשכחו את החלק האחורי של הלשון, כך תרחיקו את רובד הבקטריה הגורם לריח הרע.

העבירו חוט דנטלי – במקומות שאליהם לא מגיעה מברשת השיניים משגשגות קומונות של חיידקים. החוט הדנטלי מסייע להגיע גם לאזורים האלה.

גרגרו מי פה עם פרוקסיד אנטי בקטריאלי – מי פה המתאימים לסובלים מעששת ובעיות חניכיים הגורמים לריח רע. שטפו את את הפה עם פלואור לנשימה רעננה.

שתו מים – זה לא רק טוב לכליות, שתיית מים שוטפת את הפה ומרעננת אותו

מומלץ לטפל בבעיות רפואיות שעלולות להוביל לריח רע כמו סינוסיטיס, בעיות עיכול וחומציות יתר בקיבה.

הקפידו לבקר אצל רופא השיניים אחת  לחצי שנה לפחות ואם בעיית הריח לא חולפת התייעצו עם הרופא המטפל שלכם, יכול להיות שזהו סימפטום לבעיה חמורה יותר כמו דלקת חניכיים, ברונכיט, סוכרת או בעיות כליות.