נשנושים בריאים לתחרות השירים הנוצצת באירופה

צעירים על ספה מול הטלוויזיה

מלוואח אורז, מקלות קינמון וחטיפי זעתר: למי תעניקו את 12 הנקודות שלכם? לכבוד לערב הגמר הגדול בתחרות הנוצצת באירופה, אילנית סנדרוביץ' וצליל שדה, דיאטניות קלינית RD, מחוז ירושלים והשפלה במכבי בחרו לכם 5 נשנושים שווים ובריאים 

כשאתם מרימים למרימי, מעלים זיכרונות מאבניבי ומדגימים כישורי שירה בסלון מול המסך, שימו לב לאכילה מבוקרת בלי נשנושי סתם ואם כבר בנשנושים עסקינן, אז למה שלא יהיו בריאים ואפילו טעימים?

את הדוז פואה שלנו נתנו לחטיפים הבאים:

במקום ה-5: דואט של תירס

אפשר לבשל קלחי תירס טריים ולהגיש חם עם זילוף קל של שמן זית ובזיקה של מלח גס, או לחלופין לקנות גרעיני תירס ולהכין פופקורן טבעי בסיר עם מעט שמן ללא חומרים משמרים או מלאכותיים.

במקום ה-4: פלטת ירקות חתוכים וצבעוניים עם אדממה

חותכים ירקות מכל קשת הצבעים למקלות ופורסים בצלחת הגשה יפה בצורת שמש. במרכז השמש ניתן להניח עגבניות שרי ותרמילי אדממה. רק לא לשכוח להגיש לאורחים גם קערה לקליפות כדי שלא תצטרכו לקום בשיא המתח 😊 (למרות שאנחנו לגמרי מעודדים הפסקת צפייה לשם הזזת הגוף…)

במקום ה-3: מקלות זעתר

לוקחים 2 פרוסות לחם מלא/שיפון, מורחים 1 כפית שמן זית ומפזרים זעתר (ניתן גם להוסיף שום למי שאוהב). חותכים לרצועות דקות ואופים בתנור במשך 10-15 דקות ב-180 מעלות עד שהמקלות יבשים וקריספיים. מגישים עם גבינה לבנה/לאבנה/גבינה טבעונית בטעם גבינה לבנה/ממרח אבוקדו ביתי/ טחינה.

במקום ה-2: מקלות קינמון

זוכרים את הלחם מקודם? אז לא לזרוק את השאריות שלו כי אנחנו עוד צריכים אותן! לוקחים 2 פרוסות לחם מלא/ שיפון, מורחים 1 כפית שמן קנולה ומפזרים קינמון וכפית סוכר חום. חותכים לרצועות דקות ואופים בתנור במשך 10-15 דקות ב-180 מעלות עד שהמקלות יבשים וקריספיים. מגישים עם גבינת ריקוטה/ גבינת שמנת 5%/גבינה טבעונית בטעם גבינה לבנה עם מעט סילאן ופירות חתוכים.

ובמקום ה-1: אתם מוכנים לזה? "מלאווח" אורז:

טורפים ביצה עם מעט מלח. טובלים 3 דפי אורז בקערת מים פושרים למשך 5 שניות ולאחר מכן טובלים משני הצדדים בביצה. מטגנים עם כפית שמן זית כ-3 דקות מכל צד. מגישים חם עם ביצה קשה, עגבנייה מרוסקת וסלט ירקות. נשמע מוזר, אבל יוצא ממש מלאווח ב-100 קלוריות בלבד!!

שיהיה בתאבון ושהמדינה הטובה ביותר תנצח!