מתכון לחטיף תמרים משובח

 פרוסות נקניק תמרים מוגשות על קרש עץ ליד כוס תה

מתחשק לכם פינוק מתוק לצד הקפה או התה? שיר הלפרט ישראלי, דיאטנית קלינית, מרכזת תחום הפרעות אכילה במכבי שירותי בריאות, מגישה לכם מתכון קל להכנה שמתאים לאירוח, יכול לשמש כחטיף אנרגיה אחרי פעילות גופנית וגם כממתק טעים ובריא שאפשר לקחת איתכם בקופסה לעבודה או ללימודים

המצרכים עבור שני "נקניקי תמרים" בינוניים:

0.5 ק"ג תמרים יבשים מגולענים וטחונים באריזת ואקום (לא להשתמש במחית תמרים! זה לא יתאים במתכון הזה). אם רוצים ניתן להשתמש בתערובת תמרים בהכנה ביתית*.

1 כוס אגוזי מלך/פקאן קלופים או שקדים טבעיים, אפשר גם גרוסים/פרוסות שקדים. בעקרון מה שיש בבית יכול לעבוד מצוין (לנמנעים מגלוטן ניתן לקנות פיצוחים וגרעינים נטולי גלוטן)

0.5 כוס גרעיני חמנייה או דלעת קלופים טבעיים

2-1 כוסות שיבולת שועל מלאה או פתיתי אורז מלא תפוח לגרסה נטולת גלוטן

לציפוי: אבקת קוקוס קלוי או רגיל, או לחילופין שקדים טחונים

*אופן ההכנה של תערובת תמרים ביתית: מבשלים בסיר חצי קילו תמרים יבשים ומגולענים, בתוספת של לא יותר מכף מים אחת. מערבבים את התמרים עד להמסתם ומצננים היטב.

לגיוון בתוספות:

  • כדי להפחית את כמות השומן, מומלץ להוסיף פחות אגוזים ושקדים לעומת כמות שיבולת השועל, שהינה עשירה בסיבים תזונתיים ותורמת לתחושת השובע.
  • כדי לחסוך בזמן, אפשר להשתמש בתערובת גרנולה קנויה במקום תוספות הגרעינים, האגוזים ושיבולת השועל. עם זאת, ערבוב התוספות באופן עצמאי מומלץ יותר כדי לשלוט בטעם, באיכות חומרי הגלם ובכמות הסוכר המוספת להם.
  • במקום חלק מהתוספות, ניתן לשלב בתערובת התמרים בייגלה מלוח או בוטנים קלויים במלח כדי ליצור משחק מעניין של טעמים בין מתיקות התמרים לתוספות המלוחות.
  • במידה ולא קיימת מגבלה בריאותית, ניתן להוסיף גם חמוציות או צימוקים כדי לגוון בטעם ובמרקם המתקבל בכל פרוסה וכדי להוסיף מתיקות.

אופן ההכנה:

  1. מפרקים את גוש התמרים לחלקים ומרווחים את העיסה כדי שיהיה ניתן לערבב לתוכה את התוספות בקלות.
  2. שופכים פנימה את כל התוספות ומתחילים לערבב, לעבד וללוש את העיסה עד להטמעה אחידה של כל התוספות בתוכה.
  3. מחלקים את העיסה לשניים. מעבדים כל חלק ומגלגלים אותו לצורת כדור. לאחר מכן יוצרים מכל כדור "נקניק" בעובי אחיד.
  4. מפזרים קוקוס או שקדים טחונים על נייר אפייה, ומחליקים את הנקניק על התערובות היבשה לקבלת ציפוי אחיד.
  5. עוטפים את "נקניקי התמרים" בניילון נצמד ומעבירים לשמירה במקפיא.
  6. לפני ההגשה פורסים לפרוסות ומניחים על צלחת הגשה או בקופסה. לגיוון בהגשה, ניתן ליצור מהתערובת כדורים קטנים או לחלופין, לקבלת פרוסות בצורות מלבן, ניתן ליישר את דפנות הנקניק וליצור ממנו מלבן מאורך.

בתיאבון!