מתחילים לנגן!

2

עכשיו, כשיש לכם קצת יותר זמן, למה שלא תגשימו חלום ישן ותתחילו לנגן? נכון, זה לא יהיה פשוט אבל אם לא תנסו לא תדעו…

התפיסה שחוגים נועדו לתקופת הילדות כבר מזמן עברה והיום אנחנו רואים יותר ויותר אנשים מבוגרים הולכים לחוגים ויוצרים. כך גם עם מוזיקה. דן, מורה לכלי מיתר מסביר.

"יש לי לא מעט תלמידים שעבר את גיל ה-40. ההבדל בינם ובין ילדים קטנים שרק מתחילים לנגן הוא האמביציה. הם רוצים לנגן לעצמם ולא עושים זאת כי מישהו מכריח אותם.

"בשיעור הראשון אני פותח ואומר- זה לא פשוט. צריך לזכור את זה ולבוא בתחושה שאנחנו כאן כדי ליהנות. המטרה שלנו היא לא להגיע לתזמורת הפילהרמונית אלא ללמוד משהו חדש ולחדד את החושים שלנו.

דבר ראשון שצריך לזכור הוא שהגמישות בידיים שלנו כבר לא כפי שהייתה. קשה יותר להניע את האצבעות על הכלי ולעתים לוקח לנו זמן רב יותר להבין כיצד עלינו לנגן על גבי הכלי. כמו כן, בדיוק כמו עם שפה חדשה, גם כאן אנו לומדים לדבר ולקרוא. הפעם התווים הם שמנחים אותנו. זה דורש ריכוז, אימון רב וכמובן רצון.

למרות הקושי האפשרי, אל תוותרו על הנגינה. אימון יומי יכול להוביל אתכם לתוצאות מדהימות. מלבד יצירות מסובכות, נגינה משרה רוגע על האדם ומפיגה לחצים יום-יומיים (יש המתייחסים לזה כאל מדיטציה). בנוסף, הנגינה מאמנת את המוח שלנו שהוא שריר לכל דבר. היא מפתחת את הזיכרון, תורמת לתחושת הריכוז והמיקוד. אפילו המפרקים שלנו זוכים. מרבית הכלים דורשים מאיתנו להזיז את האצבעות ובכך תורמים לגמישותן ופיתוח המוטוריקה העדינה. אם יש לכם נטייה לבעיות מפרקים או לכאבים, כדאי להתייעץ עם רופא המשפחה והמורה ולבחור בכלי מתאים".

נתראה בקונצרט!