לשתות מים בששון

הקיץ כאן, הטמפרטורות עולות ואם אתם לא מצליחים לבד – קבלו 10 דרכים שיזכירו לכם לשתות מים במהלך היום

מים הם נוזל חיוני בגוף שלנו, ובמיוחד בעונה החמה חשוב להקפיד על שתייה מספקת שלהם. כחלק מהמאמץ לשמור על עתיד בריא, איגדנו בשבילכם כמה שיטות שיעזרו לכם לשתות את כל המים שאתם צריכים במהלך היום, לא יותר ולא פחות.

אז מים זה חשוב, אין על כך עוררין, אבל למה בעצם?

שתיית מים בכמות מספקת יכולה לסייע לירידה במשקל, לשיפור חילוף החומרים, הגנה על המפרקים ותפקוד הכליות, לשמירה על ריכוז ואנרגיה ולטיפוח עור הפנים והגוף.

כמה מים כדאי לשתות ביום?

מגיל קטן אמרו לכם שאתם צריכים לשתות 8 כוסות מים ביום? אז זה לא בדיוק נכון… האמת היא, שמומלץ לשתות 30 מ"ל מים (שמינית כוס) ביום לכל קילוגרם בגוף.
מה שאומר, שאם אתם שוקלים 60 קילו, עליכם לשתות כ-7.5 כוסות מים ביום, 70 קילו = 8.75 כוסות מים ביום, 80 קילו = 10 כוסות ביום וכן הלאה.
יחד עם זאת, שתייה מוגברת של מים עלולה להסב לכם נזק בריאותי לא פחות מחוסר שתייה, ולכן חשוב שתשימו לב שאתם לא שותים יותר מדי, אלא בהתאם להמלצה.

 

10 טריקים קטנים שיעזרו לכם לזכור לשתות מים במידה הנכונה:

1. המים של הבוקר

בזמן שאתם מחכים למים שירתחו בקומקום או למכונת האספרסו שתפעל להכנת הקפה הראשון של הבוקר, תשתו את כוס המים הראשונה של היום.

2. עובדים על זה
חזרתם למשרד? מעולה. תקחו אתכם בקבוק רב-פעמי, שיהיה מונח מולכם כל היום וישמש כתזכורת שולחנית לשתייה. כמובן, הקפידו למלא אותו מחדש בכל פעם שהוא מתרוקן.

3. מתקררים
בבית – תדאגו שתמיד יהיה לכם מים במקרר, שישמשו כתזכורת לשתות בכל פעם שאתם פותחים אותו.

4. נשנושי מים
מזונות כמו מלפפון, חסה, סלרי, ברוקולי, אבטיח, תות או מלון מכילים מים. תשימו אותם בקופסה בתיק כנשנוש בעבודה, או שתשלבו אותם בארוחות העיקריות של היום: בבוקר, בצהריים ובערב.

5. יעד סופי
קבעו לעצמכם יעדים לשתייה, עם שעות קבועות מראש, בכמויות סבירות וניתנות למידה. למשל: מ-8 עד 20:00, בכל שעתיים שותים כוס מים; פותחים כל יום עם 3 כוסות מים; ועוד.

6. שחקו אותה
במקום יעדים "משעממים", תשחקו עם עצמכם משחקי שתייה. למשל: בכל פעם שאתם מקבלים הודעה בוואטסאפ, או מייל חדש – שתו שלוק.

7. נודניק

תזכורת יומית בפלאפון תעזור לכם לוודא במהלך היום, או לקראת שעות הערב, ששתיתם מספיק מים, או שאולי כדאי להתפנק בכוס נוספת.

8. תוספת לארוחה
לפני כל ארוחה, שתו כוס מים. אם אתם אוכלים 3 ארוחות ביום, זו תוספת של עוד 3 כוסות מים לצריכה היומית שלכם!
עובדת בונוס: שתיית כוס מים לפני ארוחה תהפוך אותה למשביעה יותר.

9. מים בטעמים
הוסיפו פירות או עלי תבלין טריים לקנקן מים שיוסיפו טעם וצבע משגע שיגרה אתכם לשתות יותר.

10. וטיפ קטן לסיום: אם אתם לא שותים הרבה מים בדרך כלל במהלך היום, זה בהחלט זמן נהדר לאמץ הרגלים קטנים חדשים, אבל כמו כל הרגל חדש – חשוב שתתחילו בהדרגה ותיזהרו לא לשתות יותר מדי.