לפגוש את ההורים: 7 כללי השרדות לארוחת חג עם ההורים של הפרטנר

 

 

 

 

 

 

 

ארוחת חג עם כל המשפחה מלווה תמיד בהרבה מאוד מתח, התרגשות וגם לא מעט עצבים. כאשר הארוחה היא לא של המשפחה שלך אפשר להוסיף לפונקציה הזו גם הרבה מאוד מבוכה. שלא לדבר על פגישה עם ההורים של בן/בת הזוג בפעם הראשונה…

 

אז איך מתכוננים ודואגים לשרוד את הסדר אצל ההורים שלו או שלה בשלום? קודם כל תנשמו עמוק, ואחר כך קראו את שבעת הכללים הבאים ואנחנו מבטיחים לכם, שהסדר יעבור בשלום, ומי יודע, אולי אפילו תהנו…

כשפוגשים את ההורים – המראה חשוב

אין מה לעשות, כשפוגשים את ההורים של בן או בת הזוג בפעם הראשונה, צריך להשקיע יותר זמן במראה החיצוני. בלי ג'ינסים קרועים, חצאיות מיני קצרצרות, טי שירטים מצוירים או בגדים לא מגוהצים. אל תשנו את הסגנון לבוש שלכם מקצה לקצה, פשוט נסו להיות מעט יותר מעודנים.

בצעו מחקר

אם אתם והפרטנרים שלכם לא גדלתם באותה תרבות והמנטליות שלכם מעט שונה, הטיפ הזה חשוב במיוחד: בצעו מחקר על ההורים של הפרטנר, על התרבות שלהם, השפה, התחביבים, הדת ותחומי העניין שלהם. אם אתם מגיעים בתקופת החגים, ומנהגי החג שלהם שונים משלך, ההכנה היא המפתח. וודאו עם בן הזוג לגבי מנהגים מסוימים שנהוגים או שלא נהוגים במשפחה (כגון נשיקה על הלחי, או שיחה בזמן הארוחה) ונסו לאמץ אותם או לפחות להבין את מקורם.

סליחה, מה שמך?

אל תמצאו את עצמכם בארוחה המשפחתית, מבלי שאתם זוכרים בעל פה את שמות בני המשפחה, ויודעים כיצד לשייך שם לפרצוף. שננו את השמות לפני שאתם מגיעים ובקשו מהפרנטר שיסייע לכם לזהות את חברי המשפחה.

אל תגיעו בידים ריקות

ההורים של הפרטנר שלך טרחו קרוב לוודאי במשך כמה שעות והכינו את ארוחה, אל תגיעו בידיים ריקות. אם בצעתם את המחקר שלכם כהלכה, תדעו איזו מתנה מתאימה למשפחה: יין, פרחים, מאפה ביתי או שוקולדים. אם מישהו יגיד לכם שאין צורך להביא מתנה, תתעלמו… פגישה ראשונה עם ההורים של הפרטנר ללא מתנה קטנה היא פדיחה גדולה.

למה לי פוליטיקה עכשיו?

המנעו מכל נושא שיחה שהינו טאבו, או מכל נושא אקטואלי שמעורר מחלוקת גדולה מדי, החל מסקס, דת, ואפילו ספורט, אלא אם ברור לכם שההורים של בן או בת הזוג מסכימים על הנושא, וגם במקרה זה, דאגו לא לחלוק ולא לפרט יותר מדי…

הנימוס חשוב

לאורך כל הערב, תהיו נחמדים, תציגו את עצמכם כשמבקשים, תעזרו עם הכלים, תגידו סליחה ותודה, תמנעו משימוש בסלנג בעת השיחה. התיחסו לכולם בנחמדות (אפילו לחיות המחמד) ושבו עם ברכיים צמודות.

היו עצמכם

אף על פי שטיפ זה נראה כנוגד את כל הטיפים הקודמים, כוונתנו היא לא שתשנו את עצמכם. חשבו על המפגש עם ההורים כהזדמנות להציג את הצד הטוב שבכם. הרושם הראשוני מול ההורים הוא הכי חשוב. הראו מי אתם, עמדו זקוף ואל תתנצלו על כלום. תנשמו, תחייכו ותהנו מעצמכם. אבל יותר מכל – היו עצמכם. ההורים של הפרטנר יעריכו את הישירות שלכם ויבינו מדוע הבן או הבת שלהם התאהבו בכם מלכתחילה.

 

מקור: http://dating.about.com/od/gettingserious/tp/meettheparents.htm