פורים שמח, בריא ומבדח: למה צחוק בריא לבריאות ואיך מבריאים את משלוחי המנות

אומרים שהצחוק טוב לבריאות, אבל למה בעצם? ומה עם משלוח מנות בריא? יש דבר כזה? הנה כמה עובדות לכבוד חג הפורים, אבל כמובן שצחוק ואוכל בריא הם טיפים שכדאי ליישם לאורך כל השנה

לקחת את הצחוק ברצינות

הצחוק משחרר
כשאנחנו צוחקים משתחררים בגופנו אנדורפינים שהם מוליכים עצביים המקושרים לרגיעה ולהנאה. כתוצאה מכך, הצחוק מיטיב עם פעילות הלב ומסייע למערכת החיסונית להילחם בווירוסים ובמחלות. צחוק טוב גם מפיג מתח, מסייע לשחרר את הגוף, להרפות את השרירים ובכך גם מפחית כאב.

הצחוק שורף קלוריות
לא מדובר בשריפת קלוריות גדולה שתחליף אימון ספורט, אבל בכל זאת, נמצא כי כמה דקות טובות של צחוק בכל יום יוכלו לסייע לכם לשרוף כמה עשרות קלוריות.

תזכרו לצחוק
הוכח מחקרית שצחוק משפר תפקוד מוחי. צחוק מגרה לפעילות חלקים בשתי אונות המוח, משפר ערנות ותפקודים, כגון: מודעות יכולת עיבוד נתונים, חשיבה לוגית, קבלת החלטות ויכולות זיכרון.

צחוק בריא
הצחוק עוזר לעידוד השקפה חיובית, מגביר את סיכויי העמידה בתהליכים רפואיים שונים מסייע בהאצת ההחלמה ממחלות ומצבים רפואיים שונים.

משלוח מנות – אפשר גם אחרת

הידעתם?
• שמשלוח מנות ממוצע יכול להכיל עד 3,000 קלוריות?
• שרוב משלוחי המנות עשירים בסוכר, מלח, שומן וצבעי מאכל?
• שברוב משלוחי המנות אין שום תרומה אמיתית לבריאות הילדים?
• שאפשר גם אחרת? מחליטים יחד כל ההורים בגן או במקום העבודה על משלוחי מנות מוגדרים ובריאים!

רעיונות למשלוח בריאות:
– אוזן המן ביתית מקמח מלא ומילוי תמרים, חלווה או פרג בריא וטעים (שפע מתכונים מחכים לכם באינטרנט וגם כאן )
– פירות יבשים או טריים חתוכים
– סוגי תה פירות ללא קפאין או תוספת סוכר
– גרנולה ביתית בצנצנת עטופה בסרט צבעוני עם גביע יוגורט טעים ופירות חתוכים (לילדים מתחת לגיל 5 רצוי להגיש גרנולה ללא חתיכות אגוזים, בגלל סכנת חנק)
– ריבוע חלווה קטן או מספר שמיניות של בייגלה מחיטה מלאה
– כדורי שוקולד ביתיים מתמרים, קקאו, אגוזים טחונים ושיבולת שועל טחונה. אפשר לנעוץ בהם מקל ארטיק ובכך להבטיח שהילדים ממש ירצו להתנסות ויגלו אפילו שהם ממש טעימים.

פורים שמח 🙂