לוח חופש להדפסה – וגם טיפים לתכנון החופש הגדול

יש כאלה שכבר תיכננו את כל החופש קדימה חודשים מראש ויש כאלה (יש שיקראו להם בהומור "הורים שוקעים") שזקוקים לדחיפה. בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. כדי לחסוך ויכוחים מיותרים סביב "מה עושים היום?" הכנו לכם לוח חופש עם תאריכים מסודרים לחופש הקרוב כדי שתשתלו בפנים את התכניות שלכם להמשך הקיץ

אמא'לה, מאיפה להתחיל?

1. מדפיסים את לוח החופש הבריא של מכבי. ממש כאן >>

2. מכניסים פעילויות שאתם כבר יודעים עליהן מראש (קייטנה, מחנה קיץ, אירועים משפחתיים, נופש).
3. תולים במקום מרכזי בבית – יש לנו הרגשה שזה יהיה על המקרר 😊
4. מכניסים זמן לרביצה, זמן ללימודים, בילוי בפארק, נסיעה לים, לבריכה, זמן חופשי – תנו לילדים לבחור יום אחד בשבוע מה עושים.
5. נותנים לילדים לעזור לכם בתכנון – בקשו מכל ילד לכתוב על דף מה הוא רוצה ומתכנן לעשות הקיץ.

והנה עוד רעיונות חמודים שאפשר ליישם בקלות:

יום שוק – לכו לעשות קניות יחד בשוק אמיתי (מחנה יהודה, שוק הכרמל, שוק הפשפשים, שוק הנמל ועוד). אולי ככה תשכנעו אותם לבחור לבד ירקות וגם לאכול אותם ובכלל זו חוויה צבעונית ומרגשת.
יום שפים צעירים – מבשלים יחד מתכונים שמצאתם אונליין. כל אחד בוחר מנה ומבשל משהו ובסוף אוכלים כל המשפחה יחד. כמובן לא לשכוח צילחות ותמונה לאינסטוש וסרטון לטיקטוק לפני שאוכלים :).
דוגמאות למתכונים קלים שתצליחו להכין בקלות ממש כאן >>
יום רכבת – גם נסיעה פשוטה ברכבת יכולה להיות מרגשת כי היא שונה מהיום יום.
יום מים – שבצו לכם בלו"ז השבועי יום של התרעננות במים (בריכה, ים, מקור מים של רשות הטבע והגנים) וזה יכול להיות גם בחינם – ניתן לברר איפה יש מזרקות מים שאפשר להשתולל בהן חופשי עם בגד ים או אפילו חיתול.
יום תרבות – חפשו בקבוצת הפייסבוק העירונית איפה יש הצגות חינמיות בגינות ציבוריות, שעת סיפור, הופעת מוזיקה ואפשר גם ללכת למוזיאון ולתפוס איזו תערוכה מעניינת – כמובן בחרו בתערוכה תואמת גיל.
יום טבע – צאו לפארק הקרוב לביתכם וצפו בציפורים, בברווזים, בתנים, או בכל מיני חיות שהילדים לא הכירו קודם ולמדו עליהם יחד מחיפוש בגוגל. רצוי כמובן לצאת בשעות אחרה"צ כשהשמש לא חזקה מדי ולעשות עצירות בנקודות מוצלות. לא לשכוח בקבוקי מים.
יום סמי הכבאי – יש ימים שבהם צוות הכיבוי בעיר שלכם יאפשר לכם גישה חופשית לתחנת הכיבוי ואפילו ייתן לילדכם להצטלם על כבאית. רצוי לברר זאת קודם כמובן.

בהצלחה וחופש נעים!