יום במוזאון

בילוי עם הנכדים

מחפשים רעיון לבילוי עם הנכדים? אולי תקחו אותם לסיור במוזאון? הנה כמה אפשרויות

בתקופתנו מרבית הילדים אוהבים לבלות במרכזי קניות, אך אין ספק שביקור במוזאון יכול לספק להם חוויה מרתקת ומעשירה יותר. אז בפעם הבאה שתהיה לכם שבת פנויה עם הנכדים נצלו אותה לביקור במוזאון, במיוחד אם מזג האוויר חם או קר מדי לבילוי בחוץ.
ברחבי הארץ פזורים מוזאונים המציגים מתחומים שונים כגון אמנות, היסטוריה, טכנולוגיה ומדע, ומוזאונים רבים מתאימים חלק מהתערוכות והפעילויות שלהם לקהל הילדים. חלקם מציעים תערוכות מתחלפות או קבועות, סיורים מאורגנים, פעילויות חינוכיות ופעילויות חווייתיות.

מוזאון הילדים הישראלי בחולון, למשל, הוא בחירה מתאימה לילדים בגיל שנתיים וחצי עד 10. הביקור במסלולי המוזאון הוא מסע חווייתי בלתי-נשכח שבמסגרתו הילדים יוצאים להרפתקאות דמיוניות מרתקות בעלות ערך חינוכי. בתום הביקור יצאו הילדים עם לא מעט תובנות רגשיות וקוגניטיביות, וחשוב לא פחות… עם חיוכים על פניהם.

ואם הנכדים כבר ביקרו בו, עדיין יש מגוון גדול של מוזאונים בכל רחבי הארץ, ונזכיר פה רק כמה מהם:
צפון: בחיפה תוכלו לבקר במוזאון ההעפלה, במוזאון לאמנות יפנית ובמוזאון הלאומי למדע.
דרום: מוזאון חיל האוויר וצריף בן גוריון בשדה בוקר, ובמזג אוויר נעים מומלץ לטייל במוזאון מיני ישראל בלטרון.
מרכז: מוזאון הפלמ"ח ומוזאון ארץ ישראל ברמת אביב מציגים תערוכות קבועות ומתחלפות ויש בהם פעילויות לילדי הגן ולילדי בתי הספר.
ירושלים: מוזאון המדע, מוזאון מגדל דוד ומוזאון מנהרות הכותל.
לכל אחד מן המוזאונים הללו יש אתר אינטרנט המפרט את שעות הפתיחה ואת התערוכות המתחלפות, וחשוב לברר אם יש להירשם מראש לסיורים המודרכים.