טכנולוגיה מסוכנת – נזקי הקִדמה לגוף ולנפש

22805-Blog-Photo-NEW_Guf-Venefesh-(20316)3

פלאֵי הטכנולוגיה שיפרו את חיינו ללא הכר, אך עם הקדמה והנוחות מגיעים גם נזקים שחשוב לקחת בחשבון על מנת למזער אותם עד כמה שניתן.

תסמונת ראיית המחשב – ישיבה מרובה מול מחשב ובהייה באזור קטן במשך זמן רב מביאים במקרים רבים לתסמונת זו, בה העין הופכת מגורה, אדומה, מופיעה צריבה ואף טשטוש בראייה.
למרבה המזל המצב הפיך ורצוי לבצע הפסקות קצרות להתרעננות, סידור נוח של סביבת המחשב (מיקום המסך לא קרוב מידי או רחוק מידי) ושימוש במשקפָים לפי הצורך.

נדודי שינה – עבודה (או אפילו משחק מחשב מרתק) מול מסך מואר הגולשת לתוך הלילה עלולה לגרום לאובדן תחושת הזמן והפיכת היום ללילה. מחקר מצא, שמשחקי ירי ממוחשבים גרמו לדיכוי יצירת מֶלָטוֹנין, הורמון המעורב בויסות מחזורי שינה. גם צפייה בטלוויזיה במשך יותר מ-3 שעות עלולה להביא לנדודי שינה.

פגיעות לחץ חוזרות ונשנות – התנועות הקטנות עם העכבר עלולות לגרות את הגידים ביד, הנפיחות עלולה ללחוץ על העצבים וליצור כאב ביד, בזרוע או אפילו בכתף. אם הפגיעה מסוג זה חוזרת או נמשכת, היא עלולה להזיק לכל הגוף כיוון שהיא תורמת להפרשת ציטוֹקינים – חומרים המופרשים מהתאים הפגועים, אשר עלולים להיות רעילים לתאי הגוף האחרים.

"אסתמה משרדית" –  חלק ממדפסות הלייזר המשרדיות "יורות" חלקיקים מזעריים לאוויר. חלקיקים אלה עלולים להגיע לדרכי הנשימה ולגרום לתגובות של רגישות יתר ולקשיי נשימה.

http://men.webmd.com/features/7-ways-hightech-gadgets-could-be-hurting-you